24 maj

I en vecka slutade vi ställa ut mat på logen för skator och räven skulle ge upp... Mitt hjärta grät när jag såg vildkatten Vilden komma på besök och det fanns ingen mat 😭 Vi satte upp hinder med bräder för skator och räv men vi visste att katten kunde ta sig in genom ett litet hål i vedboden, tog några dagar innan han hittade det, så glada vi blev 😍 Även om han nu matas av våra grannar också så kommer han nästan dagligen till oss 💗 Tyvärr besökte räven oss idag också, jag älskar alla djur men vill inte ha dagliga besök av räven då vi har höns...
 
Var på cancerkontroll idag i storstaden (såg bra ut) men motade in hönsen från utegården klockan 15 då jag är rädd att räven gräver sig in eller att en grävling spränger nätet då de är otroligt starka..
 
Vi har satt potatis, det blev sent men varit för kallt med minusgrader även i maj på nätterna, vi gödslade med förhoppningsvis brunnen hönsgödsel som inte är för stark (resultat visas i höst)
 
I morgon regn (bra för potatisen 😉) 
 
Smörgåstårta beställs imorgon inför mors dag... Lite bilder från maj och idag...
 
Igår satte vi potatis, att hönsen ruggat syns på alla fjädrar..
 
Så härligt med grönska igen 😊
 
Bild från igår, syrenen är nära nu med ett väldoftande på gården, synd att vi ska ha regniga dagar och inte få njuta 😞
 
Vilden gav aldrig upp och kommer och äter 💗
 
Dessvärre inte räven heller, han har varit borta en vecka men dök upp idag igen... Kattmaten kan han ta men tänker mest på rådjurskiden i hagen 😭
 
Såg att folk över 65 och i riskgrupper uppmanas att ta dos 5 i vaccinering, kolla in facebookgruppen Biverkningar av vaccin en öppen grupp som delar med sig vad de drabbats av... Jag vill att alla människor ska ha sitt fria val, jag/vi har tagit vårt..Tyvärr har det delat min familj då vi inte valt att tro på myndigheterna, dock inte mina närmaste som barn och barnbarn...För drygt en vecka sedan var sjuk i en vecka med 38 graders feber var morgon, en natt över 39 graders feber, ont i ryggen så jag knappt kunde röra mig av smärta, bara det och ingen hosta med slem då jag gissade på lunginflammation... Sonen sa - mamma du har nog haft covid... Kanske det, men har inte kollat om det var så.. Den som lever får se, frisk och pigg idag 👍...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0