I natt var det frost...

.... och man ser på träden att det går fortare nu att bladen blir gulare eller rödare... Vi skördar vår potatis och dill, lite i taget var dag... Persiljan står i en stor kruka i sovrumsfönstret och trivs i värmen...
 
Idag har vi skördat igen, en 10 liters hink blir det som minst per dag, nu hoppas jag dillens frön blir färdiga innan frosten kommer ordentligt, har haft egna dillfrön i 8 år 👍
 
Vi får så stora och fina potatisar att en potatis räcker ibland till middag..Den här potatisen och många flera ryms inte i min hand..
 
Dillen fryser jag in i en stor plastpåse och har en klämma så det går lätt att öppna och ta så mycket jag behöver...
 
Lilla lönnen bjuder på färgprakt den stora lönnen har knappt börjat skifta färg..
 
Gunnel om du läser det här så vill jag bara tala om att jag inte kan gå in och kommentera på din blogg längre... Skrev så här "Ni bor verkligen vackert, alltid mysigt att ha djur i närheten och får håller markerna öppna, när våra får och hästar gick ihop så såg markerna ut som en golfbana... Det har krånglat för mig när jag skulle svara igår, fick logga in särskilt på Google för att kunna svara dig =) men det hjälpte inte 😢

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vi har tagit upp våra sista potatisar nu. Trist och höra att du har så krångligt för att komma in på min blogg. Har förstått att det varit så för en del. Hoppas det bara är något tillfälligt. Jag är i varje fall glad att du kan komma in och läsa och att jag kan kommentera hos dig. Kram

Svar: Jag hoppas det löser sig snart, kram
Kort

2022-09-25 @ 12:54:38
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0