Nu är stjärtmesarna tillbaka....

De älskar min hemgjorda fågelmat... Bilderna från förra året 😉 jag tillverkar mat hela tiden och kära maken fyller på solrosfrön och vi matar dem till långt in i maj, fåglarna stannar och vi har härlig fågelsång nu när vi sitter ute och njuter av solen 😊 på senhösten knackar fåglarna på fönstren och påtalar att de vill ha sin mat, oftast talgoxar..
.
 Förra året satte vi ut talgbollar, då gjorde jag inte min egen mat....
 
..Men idag har de alltid en ny kaka i träden med cocosfett, smör, jordnötter och russin...
 
Så glad att stjärtmesarna hittat hit igen...De näpnate fåglar jag sett 💗
 
Kvällens skymning var som vanligt magisk och färgerik 💗
 
.

Igår ett herrans oväder...

När jag såg ovädret utanför fönstret kröp jag ned i sängen och sov några timmar till...Inlägget bara försvann då bloggen knasade, sä blogginlägget är från igår
 
Vinden ven och snön och snörök rök i ansiktet när man gick ut, snön nådde mig till knäna och det var tungt att gå till hönsen, man känner att man inte är en ungdom längre och pulsar obekymrat genom snön...
 Mille ringer mig oftast var dag när han har tråkigt och går hem från skolan 💓 Så härligt att ta del av hans vardag.. Nu är jag hemma, hejdå mormor 😊
 
Våra fönster var prickiga av snö...
 
Trädema vajade i den hårda blåsten...
 
Altt var snöpudrat, här trappräcket...
 
Innan plogningen, en viter vacker vintervärld... nu är allt plogat och framkomligt, kära maken känner av i kroppen ikväll att det blev tungt med plogning och skottning...
 
Idag sol och härlgt väder...
 
 
 
 

Jag tittar på Mannerströms...

... Matprogram, jag önskar de ska få min matlust tillbaka, visst får de det, jag vill  kunna äta som förr 😥 men också en sorg över att så är inte fallet i dagsläget... En stor chokladkaka hade jag kunnat smälla i mig ett nafs förr, nu blir det högst tre rutor varannan dag,,,,
 
Med coronan, restriktioner faller  nu, protestena i världen och även Sverige har blivit för stora, men för var dag som går, nu ska det lättas upp, vi som inte vaccinerat oss ska hålla avstånd, regering FHM tjatar sitt evinnerliga mantra " Ta Vaccin det skyddar dig" 🙄 80 % på IVA nu är fullvaccinerade....
 
Jag vill bestämma över min kropp, att jag inte får flyga någonstans, gå på konsert, besöka teater eller bio rör mig inte i ryggen....Men jag tvingas till ett utanförsskap som vår regering står bakom.. Hets mot folkgrupp? 🤔 Hur tycker ni?
 
Här en länk med folk som berättar om sina vaccinskador ....
 
..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0