Vad fort det går.....

.........Snart är januari 2013 slut.

 

Nu är jag klar med alla utvecklingssamtal, tycker det är bra att ha dem så tidigt som möjligt på terminen då det är lättare att hinna åtgärda om det finns något problem med något ämne. Här kan inte vintern riktigt bestämma sig för hur den skall vara, -24 på lördagen och + 4 igår och idag. Regn eller blötsnö utlovat för dagen.

 

Är så glad för igår fick jag bilder från vår hästs tidigare ägare i Danmark, fick bilder på fader (som är modell i hästböcker om olika raser) farmor, mormor osv. Tänk vad världen blir liten med internet, fd ägaren hittade oss och Lokie på internet och sedan dess har vi haft kontakt =)

 

Janus Lokies far

 

 

Safir Lokies moster

 

 

 Demeter Lokies farmor.


Mina veckor just nu

Veckan som gick bestod av långa arbetsdagar och sena kvällar., men nu har jag snart haft alla mina utvecklingssamtal.

Hade inte hunnit städa en enda gång under veckan så till helgen fick det bli ett krafttag med alla hund och katthår.

På lördagen blev det en köldknäpp med -24 kvällen innan och  -24 på morgonen.

I morse -15, kallt som tusan att gå ut och mocka 06:30.

Denna vecka traskar på med några sena kvällar och de sista utvecklingssamtalen, fredagkväll fritidsgården. Tid till bloggen finns knappt just nu.

 

-24 en kall lördag blev det......
 
...men solen lyste vackert hela dagen =)
 
 
 

Katterna föredrar värmen inne och deras utestunder är högst en kvart.


Då var vardagen.....

.....tillbaka. Började måndagen med att åka på konferens med mina kollegor, vi fick trerättersmiddag och den var inte fy skam ;)
 
Vi åkte till Färna Herrgård, alla bilderna är lånade från: http://www.slottsguiden.nu/images/slott/fernaherrgard.gif
 
I denna vackra miljö åt vi gott
 
Där finns även ett mycket omtyckt spa, men det hade vi inte tid att besöka ;)
 
Veckan rullade på som vanligt med jobb och jag jobbade även på fritidsgården fredag och lördag, när jag börjar jobba så gör jag det alltid rejält ;). I veckan som kommer har jag varenda kväll inbokad med utvecklingssamtal så jag lär fortsätta att vara rätt osynlig här på bloggen.
 
Men i torsdags så hade jag och Mille det kul ute i över en och en halvtimme i kylan =) Lite bildbevis:
 
Det här tycker Mille är roligt att åka snöskyffel och mormor springer och drar =) Först ska man sitta rätt....
 
Sedan är det bara att åka ;)
 
Rödnästa och rödkindade i kylan ;)
 
Inez var även med och lekte
 
Lokie övervakade våra aktiviteter

Jobba igen....

Så var jullovet slut och det är dags att börja jobba igen. De tre första veckorna blir fullt upp med utvecklingssamtal på kvällarna. Här rivstartas det ;)
Hoppas er nyår varit bra, vår var mycket L  U  G  N  och skön =)
GOD FORTSÄTTNING på nya året önskas er alla ♥
 
Var livrädd för att min syren skulle helt brytas sönder av snötyngderna, bara två grenar gick av.
 
Jule....tallar ;)
 
Det kom så mycket snö att jag trodde hundarna kunde hoppa ut ur hundgården =)
 
Iskristaller på träden gnistrar i solskenet, det var mycket vackert ♥
 
 
 

RSS 2.0