Gott nytt år! 🍾

Tycker att 2016 var ett bra år och hoppas på ett lika fint 2017.
Värmerekord för den 31 december slogs idag, vi hade 8,9 grader i morse, kändes som vår om det inte hade varit becksvart när jag gick ut till djuren i morse.
Hoppas ni alla får en härlig nyårskväll och vansinnet med nyårsmällare inte fortsätter. I år har ju ungdomar roat sig att skjuta raketer mot hus, folk och poliser. 🎉
 
 
 
 

En mysig jul

...blev det trots att snön smälte bort två dagar före julafton. Barn och barnbarn kom och stannade i två nätter. 
 
Sista avsnittet av adventskalendern 
 
Titta mormor, draken sprutar eld!
 
Bosse öppnar sin julklapp...
 
...och Inez öppnar sin
 
Rambo lekte med snörena.
 
Så två bilder tagna några dagar innan jul, kallt och vackert med fullmåne
Månskenskväll och hästen är ute -6.
 
Tidig månskensmorgon, kallt och det glittrar vackert i snön, är på väg ut att sköta om djuren.
 
Alla bilder tagna med mobil i farten ;)
 
 

Igår lucia och julen kommer allt närmre 🎄❤️

 
 
Julgranen blev klädd igår, Nu kryper julstämningen sig på  🎄❤️😃
 
Förr klädde vi alltid julgranen den 23, provsmakade lite av julmaten och julgodiset på kvällen. Har nu brutit de tradionerna och klär granen vid lucia då jag tycker det är så fint med paketen under den och som bara fylls på fram till julafton.. Vi har ju ätit lite julmat som ni såg i tidigare inlägg ;) 
 
I år ville jag att vi skulle äta julbord ute och mysa maken och jag. Dottern var på julbord i onsdags med arbetskamrater, dock inte bjudna av vår kära kommun som de är anställda av...Det var deras eget initiativ, det kostade 430 + 40 kr för en 50 cl julmust....Ocker tycker jag med dessa priser ....så jag och maken handlade det vi tycker bäst om på julbordet i fredags och hade julbord hemma, 300 gick det på för oss tillsammans ;)
 
Den lilla adventsgranen som Mille klädde och placerade paket under, nu har den kommit på undantag.
 
Fullmåne ikväll och kvällen är ljus  Räven skriker några meter från gården, svaras av Bosse inne, var ut och skrämde bort räven så husse får sova ifred från vaktande, skällande Bosse  Kväller nu, ska upp "tidigt" imorgon, ska till frissan, sedan kommer Milton... 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inför julen ligger ....

....vi bra till, har skickat efter en massa julklappar och det saknas bara tre nu, de handlas nog in nästa vecka då vi ska köpa julmaten. Idag tänker jag klä granen och lite städning står oxå på schemat. 
 
Mille leker på Erikslunds shoppingcenter   
 
Så vackert med alla juldekorationer   
 
Klockan 18:30 i lördags, vi nattar djuren, Inez sitter och väntar på oss
 
Igår åkte Mille pulka, snön glädjer verkligen barn, hoppas den får stanna.  
 
Igår, solen är på väg upp
 
I skogsbrynet stod trädtopparna i brand
 
 
 
Så vacker eftermiddagshimmel igår
 
Ytterligare en härlig himmel 
 
Vi har fuskat och ätit lutfisk två gånger redan, så himla gott =)
 
 
 

O Holy night....sedan lite vardag..

Lyssna först och njut av min favoritgrupp IL Divo         
 
 
 
Min favoritsångare är denna, så underbar röst och mäktig sång
Carlos Marín 
 
 
Skötte om djuren tidigt i morse, direkt väckarklockan ringer klär jag på mig, kikar på termometern -11,6, idag tar ficklampan och går ut till djuren, på 5 min är jag på plats och idag nöp det lite i kinderna och man vaknade till ;)
 
Så härligt vackert det är på morgontimmarna  ;)
 
Hästen har fått frukost och tuppen sjöng sin morgonserenad, här öppnar jag från paddocken ut till hagen, vi har hästen instängd med sex trådar då vi vet vi har vargar i trakterna. Hästen har ju frigång och är ute eller inne vilket det behagar honom    Vi turas om att gå upp till djuren kära maken och jag.
 
Morgonkvist och ....
 
Kvällskvist ;)
 
 
Så några bilder från igår 
LYCKA = när kattens bästa vän är en hund o goskompis      
 
 Tre hyacinter är utslagna i gruppen som Mille och jag gjorde några dagar före advent, de luktar så GOTT  
 
Snöfall hela dagen igår och förrgår =)   
 
Hönsen är gärna ute i snön, de är mer ute nu när det inte är soligt och varmt, i somras såg vi dem knappt...gissar att fjäderdräkten är varm.
 
 Lokie är ute mycket när det snöar, han har alltid gillat snö   
 
 Mitt köksfönster lyser upp   
 
Så är även favoritlampan på plats och lyser upp   
 
Vår UNDERBARA kvällshimmel ikväll den 12/12 -16    Alla bilder tagna med min nya Iphone 6S +  
 
Ni som tittat på midnattssol, vill bara stolt presentera en av mina fina elever Iggy som idag är en duktig skådespelare och som nu syns i flera filmer, bilden från svt:s senaste serie midnattssol   
   
 
 
 Han har setts i Wallander och så mycket mer filmer, håll ögonen öppna för denna talangfulla kille    (bilden lånad från nätet)
 

Från filmen "Att våga älska sig själv"

 
 (bilden lånad från nätet) 
 
(bilden lånad från nätet) 
 
 
Lite kort om mig idag ,Sjuk och 38 i feber, så julstädningen kom av sig,  så nu blir det sängen igen =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0