*•.¸¸♥¸¸.•*Gott nytt år!*•.¸¸♥¸¸.•*

Jag vill önska er alla ett riktigt gott nytt år! 
 
 Vintern kom till slut med snö och -12. Vackert månsken bjöds vi också på. ❄️🌕
 
Solen lyser på frostiga träd. 
 
 
 
 
 
 
Bilden lånad här
 
 

 

 


Härlig julhelg har det varit. 🎄✨🕯

 ....denna jul bröt vi ytterligare en tradition och åt en smarrig champinjongratinerad fläskfile med vitlök till lunch, lite Tv, julgodis, kalle Anka och efter det julklapparna. Hade tappat bort tomteutrustningen så det blev en lykta som lös ute på gården, julklappssäck och en lapp från tomten att en av renarna skadat sig så han inte kunde landa ;) En lycklig 6-åring köpte förklaring helt och sa - vi måste fråga hur det gick för renen nästa jul ♥ 😇 På kvällen åt vi vårt seddvanliga julbord.
 
 Mille delade ut julklapparna.
 
 Nu har han ju börjat lära sig läsa så det gick fint, lite hjälp ibland ;)
 
 Mina älskade barnbarn ♥♥
 
 Sista paketet lirkas fram under granen 🎄
 
Älskar ljus i mörker, här har jag fotat toaspegeln med ljuset på bänken, kattsäker och brandsäker ljuslykta  🕯
 
 Kära maken fick 2 säsonger av serien bron som vi missat, härligt att ligga i soffan och mysa med serier.  📽
 
Fullmåne igår, har tyvärr inte lärt mig nya kameran och att fota i mörker än... 
 🌕
 
 
 

God jul alla vänner *¨*•.¸¸♥¸¸.•*¨*

En riktigt fin och vilsam jul önskar jag er alla ♥
 
En liten julfilm jag gjort ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Idag luktar det gott....🎄 🍽

... i huset. 150 julköttbullar är gjorda ;) Bjöd över dotter och Mille till middag så vi får provsmaka köttbullarna. Hundarna satt som klistrade vid min sida och hoppades att jag skulle tappa en smetklick eller köttbulle ;) inte lika kallt idag bara -3, men frosten ligger kvar, det glittrar så fint när vi ska ta in hästen från stallväggar och från marken ❄️❄️
 
Lite snabba ögonblicksbilder med mobilen
 
Gör alltid köttbullarna i ugnen
 
Mitt trogna sällskap
 
Bild från sovrummet på vilande häst ♥
 
 
 
 
 
 

Kallt i flera dagar......🎄⛄️

.....och allt är vitt, frostvitt . När jag och Mille åkte hemifrån var det -9,1 vid 18. Mycket av julpysslet är klart 😃👍.  Några bilder från mobilen
 
Jag hämtade Mille efter skolan och direkt vi kom hem tog vi en sväng i skogen med hundarna, kallt var det så en kulen liten kille kröp ned under mormors Goa filt och tittade på julfilmer medan jag gräddade våfflor 🍴
 
Två Goa hundar sitter som vanligt i trappen och väntar på att husse ska komma hem, de ser när bilen svänger in på gården från trappfönstret 💕 (Fick ljusa upp bilden en del så de syntes ;)  )
 
Här kikar vi på julkalendern "tusen år till julafton"
 
Inlägget är gjort från mobilen 😉

 Så klart blev det den sedvanliga sagan vid nattningen ♥
 


 
 

Älskar denna låt....

....och tycker att Andreas Kleerup är en makalös låtskrivare ♥
 
Lyssna och njut ♥
 
 
 
 
Gillar även denna låt med Miriam Bryant ♥ 
 
 
 
 
 
 
 

Lucia idag 🎄

....Det får bli en glimt på TV-n för att få rätt känsla. Mille har ju börjat i förskolan /6-årsgrupp så det är slut med dagis härliga lussefirande.
 
Vårt hustak är klart och det blev jättefint =)
 
Allt gjordes om från grunden, nytt takpapp som var som en tjock väv, nya träläktar och sedan plåten och snöstoppare på hela taket... supersnyggt blev det =)
 
...Är  så nöjd ♥
 
Vintern bjuder ofta på en vacker himmel, här två foton från i år.
Solnedgång över hästhagen
 
Hela världen blev rosa.
 
Älskar programmet "jul med Ernst" fick tips om en granrisstjärna som jag och dottern gjorde.
 
Den här granskapelsen fick jag av en vän på facebook, ska försöka göra en nästa  år ;)
 
Luktar ljuvigt med hyacinterna som slagit ut ♥
 
I köket lyser adventsgranen upp vår vardag och hyacinten har snart slagit ut =)
 
Lägger här in en äldre julbild på min söta prinsessa när hon väntar på att tomten ska komma och dela ut julklapparna ♥
 
 
Sotis tyckte det blev en mysig sovgrotta när jag slog in julklappar och la dem på sängen ;)
 
Den här elljusstaken gick sönder förra året, brukar kasta de trasiga elljusstakarna, men denna ville jag rädda till varje pris då jag tycker den är så vacker....sagt och gjort, gick till vår elhandlare och bad dem titta på den...resultatet blev att den står i vårt köksfönster igen...en vecka försent =) Så glad jag blev att den fungerade igen ♥  
 
 
 
Så härlig film, pojken sjunger så vackert och så jag älskar katten i bakgrunden som vill in ♥
 
 

12 dagar kvar till jul ♥ 🎄

....och mycket har hänt sedan sist =). Först blev jag bjuden på jullunch av "min" klass ♥ Allt var supergott och det mesta utom ost och leverpastej hade de lagat själva, glöggen  de gjort var nog den godaste jag druckit =) Sedan var det så roligt att träffa alla mina goa ungdomar igen  ♥
 
 
 
Till efterätt var det pepparkaksglass med lingon på och en pepparkaka  ♥ 
 
En helg samlades vi hela familjen för pepparkakshus bak, Mille gjorde dock ett garage ;) Kreativiteten flödade  ♥
 
 
 
 
 
 
Alla julklappar är inhandlade och inslagna. Mille och jag har klätt granen och där ligger nu alla julklappar och väntar på julafton ;) Jag fuskar ju med mina gamla traditioner och har julpyntat en hel del, här kommer lite bilder ;)
 
Det sedvanliga julfönstret är på plats och båda mina barnbarn älskar det  ♥
 
Mille startade direkt den roliga leken med tomtar och julklappar  ♥
 
Min lilla prinsessa fastnade oxå i leken i flera timmar när hon var mindre  ♥

Tomten med renarna är mest populär =)
 
Älskar denna vackra jullampa  ♥
 
 
Julgranen med klapparna under =)
 
 
I onsdags hade vi vår årliga Nobelfest på vår skola, jag var inbjuden av min klass då jag fortfarande är sjukskriven, jag fotade som vanligt på festen ;)
 
Många dukade bord blev det även om bara några syns på bilden
 
Alla var så snyggt klädda  ♥ Detta är en fest som ungdomarna ser fram mot. (Har retucherat ansiktena så ingen känner igen ungdomarna)
 
Medaljerna 
 
 
 
 

1 december.....

....årets bästa och mysigaste månad tycker jag. I lördags var vi samlade hela familjen och hemmet fylldes av pepparkakslukt då pepparkakshus bakades.  Gjorde en liten film om advent som jag vill dela med er vänner ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0