Så nöjd, glad, lycklig och trött ❤️❤️ 😊 💤

Det blev en bra dag med två hundägare som är mycket lättade, det Inez fick som knöl var en talgkörtel som växte och sprack, helt ofarligt  ❤️❤️  Gustav var så himla duktig, sa inte ett pip på resan till veterinär eller hem, han är så himla tuff den lilla busen ❤️❤️När vi hämtade honom hos veterinären kastrerad och chipmärkt var han i full gång, försökte lugnt och tyst bryta sig ut ur buren...Väl hemma och efter lite mat ( stackarn fick ju bara frukost i morse) så somnade han gott i tryggheten hemma  Nu vill han gå ut...och det får han inte enligt veterinärens råd, gissar någon kommer att leva rövare inatt ...Så trött efter all oro det blir när man besöker "vård" och när oron släpper blir man ännu tröttare  
 
 Nu säger kissarna och jag god natt   sköna o vilsamma drömmar till er alla  

Imorgon blir det jobbigt....

Inez har fått knölar till och från...den sista gjorde ont och vi såg att hon högg mot ryggen, sedan brast den och vi tvättade och gjorde rent...Bosse var alltid där och ville slicka på såret så vi köpte sprayplåster så det fick läka ifred...Imorgon ska hon undersökas av veterinär, tas prover....Så rädd att hon har något allvarligt fel 😭😭😭 Inför hennes sterilisering fick vi besked att ett problem som kan komma är att hon läcker urin...nu har det hänt flera ggr...... Är så emot att medicinera djur...en massa kemikalier....Men vi får nog bita i det "sura" äpplet och be om medicin.....vi ser ofta hur hon försöker städa efter sig...
 
Samtidigt kommer vi att kastrera Gustav och chipmärka honom....
Han får bara äta frukost imorgon, inte dricka vatten två timmar före kastrationen...Lillplutten som är en så enorm jägare, fyra näbbmöss har vi sett honom ta...Mörkertalet vi inte sett är nog stort ....Håll tummarna för Inez  ❤️  En kastation brukar oftast vara ett enkelt ingrepp  ❤️  men en tumme för Gustav oxå
 
 Här kokar vi och skär rent skrovet från en kalkon till hundarna.,..instinktvis vet de alltid när vi gör det för dem, de sitter bara och tittar   ❤️
 
Rambo har fått en vän att älska igen  ❤️  Han tvättar kattungen så fort han kommer åt...Gustav är hård mot Rambo och anfaller så fort han kan...därav bestämde vi tidig kastrering...
 
 

Dag tre fick jag till det 👍

...efter tre dagars kraftansamling tvättade jag håret. 😁 ... bad kära maken för tre dagar sedan att se till att det fanns varmvatten, han eldade direkt..Jag skulle tvätta håret morgonen efter bestämde jag, då jag inte orkade på kvällen...
Det finns torrschampoo och det blev min räddning då jag inte hade kraft, lust, ORK att tvätta håret på morgonen efter..
Ikväll blev det gjort..är nöjd nu och vet hur mycket bättre jag mår imorgon med rent och fluffigt hår 😁Så mycket som saknas fortfarande till mitt sanna jag....KOMMER JAG NÅGONSIN DIT IGEN?
  
Kör inte gärna bil och efter i våras då jag blev påkörd 20-50 meter från gården..sedan blev det än värre . En stor begränsning i mitt liv och min frihet...
Kan se det som bra ändå att jag TVINGAS köra bil de kvällar jag är barnvakt....
Ser min dotters förtvivlan 😞 när hon ser sin hariga morsas tafatta bilkörning idag..Hon minns nog när jag körde i den vinterns värsta snökaos för att hon skulle rida prov för sin gymnasieutbildning, bilar låg vid sidan av vägen här och där  i snökaoset, vi tog oss dit och hem.
 
Fick igår ett brev från försäkringskassan där de skrev om beslutet för livränta är nära, var säkert 30 sidor att gå igenom, men det lutade mot att jag skulle få det..
 
När vi satsat allt och stupar för allt vi ville göra, trodde vi skulle orka och inte mäktade med på vårt jobb som vi brann för och älskade, det man inte älskar ger man inte hela sin själ till.....ska vi då straffas för att jag och så många andra inte såg våra begränsningar? och få en sämre pension?
 
Den som lever får se...kommer att delge er beslutet om jag fick livränta eller inte.
 
 
 
 
 

Hösten är här nu..

I helgen blev jag förvånad över hur det hade mörknat redan vid 20 när jag skulle stänga in hönsen. Träden börjar gulna och jag håller koll på SMHI om det ska bli frost, då måste jag flytta in flera chiliplantor och paprikor från växthuset.
 
Efter regnet 💦  ⛈️
 
Svamp överallt i skogen 🍄
 
höstfärgerna kommer smygande 🍁🍂🍁
 
 
 
Så vackra flugsvamparna är 🍄
 
Gustav klättrar glatt i träden.....😽😻
 
...ibland blir han lite övermodig 😽😻

Den 27 augusti....

....hämtade vi vår nya lilla älskling, född den 3 juni..En musbekämpare till på gården och sällskap till Rambo som vi sett så saknat en kompis efter att Sotis gick bort....Här kommer lite bilder på kattungen Gustav II från de tre första veckorna hos oss   
 
Så här blöt blir man när man blir välkomnad av schäfern Bosse  
 
 Bosse blev överlycklig över nytillskottet,  här blir kattungen tvättad   
 
Hönsen är intressanta  
 
 Lite väl stora byten, tuppen kacklar oroligt över den nya på gården.
 
Hönsen och tuppen blev rädda och flaxade iväg och kattungen blev så rädd att han drog som en raket in på logen. Här spanar han försiktigt ut genom kattgluggen om lugnet är återställt..
 
 Finns inget som ser skönare ut än katter som sover 
 
Efter första utesvängen blev det sovstund på Inez  här ligger han och kurrar förnöjt 
 
Nyvaken med tungspetsen ute 
 
Trött kisse  
 
 Jag vill så gärna sova nära Rambo  
 
 Gustav ville ut trots att det regnade, efter 30 min kom han in..först värmde han sig i min famn under en fleccefilt, sedan kröp han ner till hundarnas värme 
 
 Vi var barnvakt en helg    klockan åtta på morgonen rivstartade Mille och lillkissen med bus och skratt  kattungen har aldrig busat runt i sängen på morgonen eller kvällen, men när Mille var här blev det röj  Tror Mille är hans bästa buskompis 
 
Vårt stora barnbarn var här i helgen   Hos henne gosade han och var lugnet självt  

RSS 2.0