Vackra himmelsbilder...

Lägger ut veckans vackra himmelsbilder, jag kollar varje kväll 😊
 
Kvällens bild...
 
 
 
Allt var rosa...
 
Blå timmen....
 

Idag...

Är det ett år sedan vår älskade Inez somnade in 💔 I våra hjärtan och i minnet kommer hon alltid att leva kvar som de tidigare hundarna som vi haft.....
 
Vackra Inez 💗
 
Så saknad 😭
 
Inez kunde vi alltid ha lös, hon brydde sig inte om vilda djur eller andra hundar, som ni ser hade hon heller inget halsband då hon lydde oss totalt... Det bästa hon visste var att leta efter saker eller efter oss 💗

Härliga mars...

... Så många varma,soliga och fina dagar vi haft i mars 😊 Jag och kära maken sitter ute i solen var dag på trädäcket vid grillkåtan. Isen har dragit sig undan på vägen ned till ladan, men vid trappen som ligger på norrsidan är det tjock is kvar..
 
Här sitter vi på trädäcket, och tittar ut över hönsgården...
 
25 grader varmt blir det i solen, de stora dörrarna håller vinden borta..
 
Bosse ligger ofta på sitt fårskinn och gör oss sällskap 💗
 
När husse öppnar kylskåpet finns Bosse oftast med och hoppas på en korvbit...
 
Idag hörde vi att tranorna hade kommit, de trumpetade glatt från vår åker... Bilden från förra året när de gästade vår hästhage.
 
 
 

Ofta...

En dag i veckan hoppar jag något att äta, är ju aldrig sugen.... Var till vc igår och för anda året i rad var mitt blodtryck helt ok 130/ 80, hjärtat dunkade på som det ska helt perfekt, gissar det har med min viktnedgång att göra,,, Byxorna är för stora men jag bryr mig inte, här hemma på gården skrotar jag fram i mina för stora kläder ..... För två veckor sedan hade vi grillning med dotter och familj... Jag fick fick  i mig två korvändar, sedan fick kära maken äta resten med korvbröd¨och räksallad,.. Men en härlig dag blev det.... 
 
Så mysigt 😇
 
Här fanns allt man kunde önska på sin grillade korv
 
Isgata från H-vete att röra sig på gården....Bättre nu, då vi saltat och grusat och solen har smält bort mycket av isen, utom på norrsidan där tar det längre tid för isen att smälta... Men Bosses tassar gillar inte saltet...
 
Vacker kvällshimmel 💗
 

Jag minns första gången....

Jag såg eldflugor, jag var ute med hunden den sista kvällsvängen... Det lyste lite här och var, sprang hem och hämtade en tändsticksask och samlade flera i... Väckte sonen som sov och ville visa honom men i lampljuset hoppade jag till, de var ju stora och det var en liten del av bakdelen som lös... Slåppte ut dem direkt 
 
 bild lånad härifrån
 
Vilden är hos oss dagligen och äter och sover rödingen kommer ofta och hälsar på oss, men mest Vilden...
Vilden är i gott hull och snart dags för halvårsavmaskningen så han får behålla sitt goda hull.....
 
Rödingen är mycket mer bekväm i sin framtononing som tamkatt, han är inte rädd för människor, efter en vila sträcker han ut och beger sig hemåt... till grannen.
 
Vi har suttit ute och njutit av solen på däcket till grillkåtan var dag det är sol, när vi kommer in känner vi hur solen tagit på kinder och hals, idag satt jag inne i kåtan med dörrarna öppna så jag slapp vinden...... I morgon kommer dotter med familj för korvgrillning 💗.En solig dag utlovad, gården är en j-vla isgata efter snö och sol... iInatt var det -10 så issmältningen går långsamt 😞
 
 
 

RSS 2.0