Snart advent....

....min absoluta favoritmånad är i antågande  ♥
Vad bryr man sig då om att man nog är smittad av kära maken, har förhöjd temp och har febervärk i kroppen....torsdag och här ska skapas traditioner med MIlle ;)
 Vi började med att slå in några av de julklappar som jag köpte i söndags. När de var inslagna fortsatte Mille att slå in flera egna...
 
God jul mormor önskar Mille, så fint han skrev ♥ (vet att i paketet finns 9 bilar, tjuvkikade ;)  )
 
Sedan klädde Mille adventsgranen......
Granen blev så vacker ♥
 
Efter granen blev det dags för julgodis, idag skulle vi göra ischoklad, inga problem för Mille att pricka rätt i de små knäckformerna, de av aluminium var slut i affären.
 
 
 
Tände ett tomtebloss =) Mille såg på med förundran hur det gnistrade ♥
 
Det sista pysslet vi gjorde idag var att ordna "julgrupper" med hyacinter ♥ Det blev oxå en rolig lek för Mille, där tomtarna hade mycket att säga varandra =)
 
Saknade bara min Prinsessa idag, så kul det hade varit om hon varit med ♥ Men avståndet är för långt....
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 
Nu säger jag och Sotis godnatt till er alla ♥♥ 
...och så även....
 
Rambo...bilderna tagna för 5 minuter sedan....

Snöar...

Snöat i dagarna 2 nu...men mycket har smält bort. Ikväll har det blivit kallare så nu kanske snön får ligga kvar =)

Maken blev sjuk igår, han skulle jobba i morgon men när han hade 38,5 i temp klockan 18 insåg han att han nog måste vara hemma i morgon oxå ;) Nu hoppas jag att han inte smittat mig =/

Denna bild är inte från idag, men lika mörkt och grått hela dagen med klabbig blötsnö. Två minus, tack! så det inte är så råkallt att det kryper in i märg och ben.

En underbar söndag....

...i storstaden. Vi lyckades pricka in när det var julmarknad i staden. Fullt med tomtar överallt och slädar fullproppade med julklappar och julmusiken klingade över hela torget och affärscentrum. Mitt på torget stod en isrink där barnen och vuxna åkte skridskor för fullt =) Julstämning infann sig direkt så julklapparna inhandlades i en hejdundrande fart ;) ALLA julklappar handlade nu, så tidig har jag aldrig varit förut. Tack kära dotter för en UNDERBAR och rolig dag ♥ ♥ Vi åkte klockan 11 och var hemma 19. Kära maken fick vara med och lassa in julklapparna från bilen ;)

Fullt med juldekorationer överallt i stan, denna bild är dock lånad från nätet och inte rätt stad =)
 
Denna bild lånade jag från polargrevinnan.blogspot.com
Men den är från rätt stad =)
Min egen prinsessa på is ♥ ♥ (bilden tagen av min son )
 

Torsdag och

....jag slutar 12   =) Hur skönt är det inte att ha 3 och en halv dag ledigt varannan vecka ...Har valt det själv att jobba massor och långa dagar de dagar jag jobbar.
Handlar alltid så att Mille får välja vad vi ska äta...igår blev det pannkakor =)
Men först så bakade vi pepparkakor, hade köpt nya kakmått då jag trodde att jag lånat ut mina gamla till dottern.  Precis när vi skulle börja baka kom jag på....shit...har ju gett dottern kaveln =/ Men letade på en bra flaska som fungerade lika bra. Jag visade bara Mille en gång hur man ska kavla, sedan skötte han allt själv ♥ ♥
 
 
Titta så bra det gick....Mille med mjöl på kinden, i ögonfransar och hela tröjan ♥
 
Mormors fyndiga idé funkade perfekt ;)
 
Milles fina pepparkakor innan de ska in i ugnen =)
 
Sedan avnjöt vi Milles goda pepperkakor med ett glas julmust ♥
 
Här packar Mille mycket försiktigt ned sina pepparkakor för att ta med dem hem...inte en enda kaka gick sönder =)
 
En lugn fredag med lite hushållspyssel, skogssväng med hundar...Vid tre svepte dimman in,sol i bakgrunden...så vackert ♥
 
Magiskt, trollskt när dimman sakta svepte in ♥
 
 
På söndag har jag och dottern bestämt att vi ska åka in till storstaden och handla de sista julklapparna =)
Nu önskar jag er alla en fin helg! ♥

Mitt i....

....veckan och veckan har varit mer än full av sysslor, idag slutade jag jobba 18:40 men energin finns till fullo...valde bort Milles gympa för möten....Har hellre min eftermiddag med honom i morgon ♥  Försöker till fullo att styra mitt liv med bra jobb och kvalitetstid med min familj och djur...tror jag blivit bättre på det med åren  =)
 
Snart advent, har sett fler som fuskar med att sätta upp adventsljustakar och stjärnor redan nu.....men jag ska sätta upp allt mitt vid första advent =)  Annars får jag bannor av barnen...inte rucka på traditionerna ;)
 
December.....så jag älskar denna månad ♥ 

Köpte en vacker klänning och läderstövlar till årets nobellfest när jag var hos Jane.
Inhandlade även en del julklappar till barnbarnen ♥ 
 
 
 

Nu går jag tillbaka till vardagen igen ..

....med jobb och en hel del möten. Ska försöka hinna med några inlägg under veckan =). Tills dess ha en fin vecka vänner =)
 
Vill ha snö nu! Bilden från februari 2012
 
Mille lånar mormors smink, varför bara ha ögonskugga på ögonlocket?  ;)

En bra och...

...grå dag med regnet hängande i luften hela dagen,  men till kvällen kom regnet.
Hundarna och jag tog en långsväng i skogen, mockning av stall och skötsel av häst, lite städning och slappa. Katterna är numera inomhus jämnt förutom då de behöver ut och göra sina behov. som högst är de ute en timme sedan vill de in igen ♥ Tycker det är så mysigt med de sovande katterna lite varstans i huset
 
Något ytterst ovanligt hände igår...Gurra och Sotis sov i samma säng ♥  Som de "ärkefiender" de är brukar de aldrig vistas i samma rum.
 
Inte undra på att alla våra kläder är håriga, här tar Sotis sig en tupplur i min tvättkorg ;)


I feel that I am...

...back in business again =)
Vilken härlig känsla =) I två veckor har jag bara gått runt och bara VARIT, Känner att jag har landat på jorden igen....Denna vecka efter min härliga helg hos min älskade syster Jane kände jag att jag har fått energin åter, fönstren putsade och tagit tag i en massa saker som bara fått VARA =/ Vet att det krävs en massa jobb och sena kvällar när jag börjar jobba igen, men känner en stor lust igen att lösa problemen =) HÄRLIGT!
 
Slutsovet....vaknade i morse vid 06:00 kikade på några tv-program jag missat på datorn, hundpromenad, tvättat fler fönster, tvätt, handling och praobesök, I´m back  =)
(bilden lånad från nätet)

Energi som tusan...

...har jag fått efter helgens roligheter, idag putsas det fönster så de är rena och blanka till advent =) Jane fick vara med mig i luren när jag putsade första ;)
 
Vilken smart idé, har någon provat handsken? Jag körde svamp, skrapa och tidningspapper som vanligt (bilden är lånad från nätet)

Hemma igen.....

....men så kul vi haft ♥ Vi har startat en tradition syrran Jane och jag, Hon möter mig när jag kommer till Stockholms central, först ska vi äta och sedan besöka en pub, ta någon öl och prata om allt som hänt sedan sist, gissa om jag även var nyfiken på deras nya bostad =) Kan bara säga att den är GRYM ♥ ♥

 

På lördagen blev det shopping, har flera julklappar handlade nu, såg tyvärr dotterns sms-önskelista för sent =( Hon vet ju att hennes moster har mycket god smak och säkert kunde hjälpt hennes mamma med bra val.

Så väl omhändertagen jag blivit, mitt sovrum såg som vanligt lika inbjudande ut som ett hotellrum med mitt favoritgodis, ramlösa och snövita handdukar ♥ God mat, gott att dricka, upp-passning och alla mina önskningar uppfyllda, vilka affärer ville jag besöka osv ♥ ♥ ♥

 

Vi gjorde som alla tonåringar  ;) ....tog bilder med mobilen på oss...min favvobild =)

 

Mitt nattduksbord

 

 

Det goda vinet i en typisk "Jane"förpackning

 

...Jane själv fick tyvärr inte njuta av det goda vinet.... för hennes del blev det julmust, pga värk =`(

 

Det enda jag verkligen ogillar är min fullständiga o-kontroll av färdmedel...ändrad avgång och tåget gick från 18B ....men vad f....n, för mig ska det bara vara att gå ut på EN perrong och kliva på ett tåg......inte ha 100 grottvägar att välja mellan????? Goa syster Jane hade så roligt och jäklades med sin något stressade syster på Centralen idag ;)  Men så såg hon oxå till att jag hamnade rätt och kom på rätt tåg ♥ Nästa gång går hemresan från Sundbyberg...så det så....Kram och tack till er J och J för en helt fantastisk helg ♥ ♥

 

Ångrar en sak till idag....min stora resväska som vägde över 15 kilo på hemvägen...Stor och otymplig, fick den minsann inte plats på en hatthylla...överlät min sittplats till en annan passagerare, fick även bubba ned den långt innan ändstationen till avstigningsplatsen, fullt med folk på tåget idag, folk satt överallt i trappor och gångarna var fulla. Från och med nu blir det minsta resväska med mycket lätt bagage ;)

 

Hemma vid centralen stod min kära make och även dotter (som skulle lämna igen min locktång efter hennes helgs begivenheter) och väntade på mig + hundar ♥ ♥ ♥ ♥

 


Packar för fullt....

...Dagen bestod av mötet i storstaden idag... tog längre tid än jag trodde.
En kortare tid med Mille blev det men vi fyllde den med mer kvalitet än kvantitet
Mockning av stall, vatten till hästen, en tur med hundarna i skogen, lite bus och sedan matlagning då är Milles och min dag perfekt
 
Rotade runt på vinden efter den lila resväskan som är perfekt och som är puts väck...vill inte ha den lilla svarta eller den stora svarta... =/
Har jag lånat ut den lila?    ringde runt.
Det blev den stora svarta  ;)
 
 
Färdmedlet
 
 

 

 
 

Lite snabbt....

Dagen bestod av morgonkaffe, gröt och lite dator, tvätt och hundpinkar och mockning av stall...klockan 11 brummade den nya hovslagaren in =) Två timmar i stallet med en utomordentlig hovslagare, tvärdrag och råkyla...frös efter halva tiden in till benmärgen =/
 
Försökte tina upp inne och då kom min bästa vän och ville ha lite fika, hon hade med sig nybakade struvor som var jättegoda =) Mer tvätt och hängning av den, sedan till Milles gympa...
 
Nu ska jag strax krypa till sängs, ska på ett viktig möte imorgon, minst fyra timmar tar det, sedan blir det Milledag ♥ och packning för på fredag bär det av till Stockholm och underbara, älskade syster Jane ♥ ♥
 
Goa Lokie som har betydligt dyrare skor än jag, hans kostade idag 1050...och i vanliga fall brukar hans skor kosta 900 ;)

Allting roligt....

...har ett slut så även denna höstlovsvecka med barnbarnen...lördagsmorgon var det två goa kusiner som myste under varmt täcke och tittade på TV

 
 
Fredagskvällen blev det räkor och annat smått och gott, vi orkade inte äta upp allt så Rambo och Sotis försåg sig ♥ De fick hela räkor men de försåg sig även från våra skalfat ;)
 
På lördagen bestod middagen av kyckling, resterna ratades av båda ungkatterna men däremot hundarna och Gurra njöt av det som blev kvar =)
 
Mätt och drabbad av "paltkoma" vill vår kära Gurra ♥ få sova ifred ♥
 
Låt mig presentera:..........Fred Aistare a la Mille....lördagskväll och Mille steppade in med mina is-halkskydd som klickade rätt på golvet =) Vad hanskarna symboliserar vet jag icke ;)
 
Ja ...ja ...nu växer en ny generatinon upp ;) det fick vi bevisat i lördags  =)
 
 
Vill bara att ni ska VETA...har ALDRIG tittat på någon film av Fred Astarie ;)

Barnbarnen ♥ ♥ ..

...förgyller min dag, mys framför Tv med katt, mocka stall, leka ute och lite teckna och måla...ett snabbinlägg från en nöjd farmor/mormor =)
 
 
Kusin och kattgos  ♥  ♥
 
Prinsessan med gosiga Rambo  ♥
 
 ♥  ♥
 
Måla och glass efter maten =)
 
 

Mysigt...

Nu sover min lilla prinsessa i huset. Bilen blev inte klar så dottern följde med och hämtade henne med sin bil...Vi åt Pizza och kebabtallrik, sedan blev det storhandling för i morgon ska vi ha lite fest i familjen med barn och barnbarn ♥ ♥
 
Mille kommer runt tolv i morgon så kusinerna kan riktigt få rå om varandra. Ha en härlig helg vänner =)
 
http://kort.webblogg.se/2011/november/alla-helgons-dag.html    ...förra årets inlägg, med min tvillingbrors ♥ död så nära...
 
Min prinsessa  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥
 
 
 

RSS 2.0