Så härlig dag i torsdags....

.... Vårt yngsta barnbarrns syster ringde och frågade om hon fick komma över och även sova över, en flicka vi tog till vårt hjärta direkt, ett barn från ett tidigare förhållande som vår svärson hade, när dotterm med familj sålde sin villa i Stockholm, så fick de bo hos oss i några månader innan de fann nytt boende, la in blogg om det här augusti  och framöver.... Så vi fick en nära och bra relation....
 
Hon hämtade brorsan Mille när han slutat skolan, vi handlade, åt gott, spelade spel och mös tillsammans, när vi handlar får de välja vad de vill ha till frukost, kvällsmys och filmer... Mille kunde ju inte sova över då det var skoldag i morgon så han fick med sig hälften av frukosten hem.... Vi hade så mysigt,.....var så Glad 😊 Sov  två timmar i natt då eurforin av glädje höll mig vaken.....
 
 Bild från i torsdags....💗
 
 
 

I förrgår....

... Var det utlovat åska och skyfall, timmarna gick, kvavt och varmt som tusan.... På natten kom åskan, Bosse kröp upp i min säng, att ha 50 kg schäfer liggande på min kropp är jobbigt men det tröstar honom i hans rädsla och jag valde att stå ut....
 
Jag gissade att jag gått ned 20 kg men det var 26 kg det senaste året och gissade inte helt rätt, vägde mig i torsdags, myntet har väl två sidor, bra för blodtrycket men hade velat kunna äta fast föda...  Jag brukar skämta med min make att äter du inte ihjläl dig så dör jag av svält... Har hittat många goa soppor vi ofta äter.....
 
Den här soppan var jättegod, men blev mer som en gryta än soppa gulaschsoppa
 
krämig potatis och-purjolökssoppa med bacon.
 

Så var det dags igen...

... Min fina granne och vän sedan ungdomsåren hade lämnat kantareller i vår brevlåda 💗 (vi var med i en hästklubb som alla hade hästar) rensade och åt färska kantareller i kväll, överflödet frös vi in, traskade ut med förra veckans färska ägg till brevlådan i kväll när det blev svalare, så hon kan ta dem när hon åker in och handlar så då behövs det inte passas tider.... ett meddelande till henne "äggen finns där" 😊...
 
Bilden är från förra året, blev nästan lika mycket idag 💗
 
I söndags kom dottern med sambo och plockade hallon, de plockade vad de ville ha, hunden Bosse älskar hallon och smiter till hallonhäcken så fort vi varit ute. man ser alltid var han är då buskarna vajar 💗...

Igår insåg jag...

...att mitt utmattnigssyndrom regerar mig fortfarandee, covid 19 hjälpte mig inte i läkningsprocessen med två år av instängdhet... Vi gick på affären och handlade för en gångs skull tillsammans, då jag är i butiken kanske var tredje månad, plösligt svartnade allt grep tag i kära makens arm för att inte falla.. Han frågade blev du yr? Klarar ännu inte alla ljud och alla intryck....
 
Jag inser nog att helt bra blir jag ALDRIG, Lusten och orken är helt väck.... Vem städar jag för? En bra fasad? Har en man som struntar i det som jag, hårlagren efter hundens bad får vara, jag tar bort dem varannan dag.. En kompis sa en dag när jag sa, välkommen till vår röra... Det är er jag vill träffa och struntar totalt i om det är ostädat i ert hem, bara jag får en kaffe och en pratstund... Det är ju de kompisarna vi vill ha .💗
 
 
 

RSS 2.0