10 dagar kvar =)

Idag började jag klockan 09:00. sedan ramlade dagen på i rasande fart tills jag slutade klockan 17:25. Som alla vet älskar jag vintern, men bilar och vinter är en dålig kombination. Blir så sur när isen är på INSIDAN av bilen, skrapar man rutorna så blir man kall om ändan och blöt av all frost som hamnar på sätet =( 10 min tog det innan jag kunde köra hem och hade fri sikt.
-13 och mycket råkallt hos oss nu, blir nog snö till natten.

Min kära make är just nu "mellan två jobb" Han fick gå som så många andra i den ekonomiska krisen förra hösten. Han servar mig var morgon och ser till att jag har en ren och is/snöfri bil när jag ska till jobbet.  Han sköter om allt här hemma så när jag kommer hem kan jag bara ta det lugnt. Har blivit så bortskämd =)

Hade ju föresatsen att jag skulle slå in julklappar ikväll, kan säga att den föresatsen släppte jag när jag var på väg hem, även om dagen "ramlade" på i rasande fart så är jag trött. Tror mörkret gör mycket för orken. Julklapparna jag skickat efter hade inte kommit heller, lika bra att slå in alla på en gång när man har ångan uppe =)

Förra helgen var jag och åt julbord, det var på en Herrgård, tänkte på julkalendern "Sunes jul" då när vi alla vuxna plockade mat och "hummade o ummade" över allt gott som fanns där. Eleverna i min klass får självklart se avsnitt av "Sunes jul" nu i december, enligt mig den bästa kalender som visats på svt =)

Sätter in några bilder från julbordet:


Så vacker entré, fick julstämning direkt.


Så god mat, ser ni alla svarta burkar? Olika sillsorter =) Så även massor av olika kött, lax mm. Allt gjort på plats.


En liten del av allt kallskuret kött, också gjort på plats =)


Inte att förglömma, "gottisrummet" <3

Ett av de bästa julbord jag ätit! =)


Syrran träffade Maria Montazami i fredags, visst är de lika =) Bilden tagen med mobil av syrrans man.





Kommentarer
Postat av: Jane

Ojojoj...

Gud vad det ser gott ut alltihop, men är det verkligen sill i alla svarta burkar? Dunder kramar /syrran

2010-12-14 @ 23:19:14
URL: http://blogg.amelia.se/janes
Postat av: Kort

Det var olika sorter i alla, supergott =)

Kramar <3

2010-12-15 @ 07:27:43
URL: http://kort.webblogg.se/
Postat av: Jane

Vad gullig du är som har tid och titta in till mig på morgonen. Kramar

2010-12-15 @ 09:41:14
URL: http://blogg.amelia.se/janes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0