Nu ni....tassar jag på osäker mark....

...men inte för mig. Vi flyttade till vår gård månadsskiftet okt/nov 1988....Här har vi bott, trivts och vi verkligen älskar denna gård...vi borde flytta säger vi ibland för att komma närmare våra barn, vi diskuterar och bestämmer oss för att vänta ett tag till, pga jobb bl.a.... När barnen flyttat märkte jag att något mer fanns i huset...någon gick på övervåningen, tappade saker som rullade över golvet, lät som någon som flyttade möbler stup i kvarten... jag sa inget...Har märkt tidigare att jag kunnat se/känna saker som senare inträffat...bl.a pappas död och flera andra  händelser

Efter något år blev min man oxå medveten om vad som hände....inget negativt eller skrämmande...men något fanns och vi hörde det båda...jag hade sagt åt min man att jag hörde pappa gå i huset hemma i föräldragården och att jag hört hur någon möblerade om på vår övervåning....
Genombrottet var en söndag när vi hörde något falla på övervåningen och vi hörde som en kula rulla över golvet...gick till mannen och frågade...Hörde du det?... Ja sa han..det var nog Gurra (katten)
Nej sa jag..honom släppte jag ut för en timme sedan...mannen letade på övervåningen och även på vinden för att bevisa att katten varit inne och haft ned någon sak..Han hittade ingen katt och jag visade honom katten som var ute på gården....då förstod han vad jag pratat om...
Vi har vaknat båda två av att möbler släpats runt på övervåningen..När jag var borta en helg berättade min man att det varit ett j-kla liv på övervåningen och att han väckts av det....

Säger det igen..inget negativt...vår gård har funnits sedan 1300 -talet den omnämns i byggderomaner och den kvinnan som bodde här före oss älskade gården lika mycket som vi, när hon hamnade på ålderdomshemmet ville hon se hur syrenbusken hon planterade såg ut...jag bad en vän (sjuksköterska) att köra hem henne till oss så hon fick se syrenen, huset och gården igen...var hon rädd för våra stora schäfrar skulle jag sätta ned dem i stallet...ville så gärna träffa henne...vi hade ju något gemensamt...vi ÄLSKADE båda gården... Sjuksköterskan och kvinnan åkte hit en dag när vi jobbade och tittade på gården och syrenen...jag fick aldrig träffa henne =( Hon dog strax efter....men jag har skojat om att vi kommer båda att sitta där i varsin fåtölj när jag lämnat mitt jordeliv och mysa och prata...möblera om tillsammans och trivas på en gård vi båda älskat...vi ska även värna om de som bor här och de ska få vara lika lyckliga som vi varit ♥

Efter mammas död slutade all aktivitet....vet inte varför, det är tyst nu.....
Tror jag på ett liv efter detta? Självklart... Gör ni?


Vår gård i vinterskrud med den stora gårdslönnen ♥






Kommentarer
Postat av: Jane

Tittar bara in för att chocka dig titta på klockan!

Idag är den här underbara kvinnan uppe med tuppen.

Ska till KS och få svar på proverna.

Läser ditt inlägg när jag kommer hem.

Kramar / Syrran

2011-02-02 @ 07:40:56
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Babs

Så idylliskt det ser ut.

Ja, jag tror på något men vet inte riktigt vad.

Jag tror att de döda kan se oss och kanske besöka oss och visa det genom ljud och dylikt.

Det är ju ändå rätt många som har upplevt det som du nu skriver om.

Själv var jag och min dotter med om att min pappa kom på besök, vi hörde hans fotsteg och kände doften av hans cigarr och min dotter och jag sa samtidigt "morfar-pappa.

Kram

2011-02-02 @ 07:58:56
URL: http://blogg.amelia.se/babsblogg
Postat av: Lillsyrran, Jenny

Har också varit med om oförklarliga saker så jag tror absolut på att det finns något mer än bara det vi kan se.



Hoppas du har en fin dag idag.



Stor kram

2011-02-02 @ 10:00:44
Postat av: Helen

Go förmiddag på dig!



Sv. TAck, tabletterna hjälper i ca 24 timmar så det är lungt. Men stackars hästar när de får nässelfeber om de har det likadant......



Härlig liten berättelse....nog tror jag att det finns, men framför allt snälla.



sköt om dig!

Kram

Helen

2011-02-02 @ 11:19:23
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: marilena

hej Kort !

det där, som du skriver, låter ju lite spännande, men jag själv är mörkrädd och vet inte hur jag skulle reagera på allt det där som händer i eran gård,

men jag tror, absolut, att det finns ett liv efter detta, för annars är det ju meningslöst att leva,

och jag har ju hört historier om detta...

hälsningar marilena - och ha en bra dag idag !

2011-02-02 @ 12:21:03
URL: http://blogg.amelia.se/marilena/
Postat av: Jane

Jag tycker att det låter spännande och så men skulle bli JÄTTE rädd om det hände mig.

Tror att jag är för ytlig för att en ande eller dylikt skulle vilja ha med mig och göra.

Fast du får det ju att låta lite mysigt nästan vackert. Min gubbe sa ju att han hörde något när vi sov över hos er sist. Fast jag fräste till ordentligt och sa till honom att han inte var klok på någon punkt.

Kramar i massor / Syrran

2011-02-02 @ 15:13:14
URL: http://blogg.amelia.se/janes/
Postat av: Evelyn

Har inte läst den nej, får väl göra det!



Stod inte en av vindsdörrarna öppna också en gång?

2011-02-02 @ 18:01:10
URL: http://eyz.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej kul att du tittade in hos mig för då hittade jag till din trevliga blogg ha en skön dag :)

2011-02-03 @ 09:27:03
URL: http://amelia.se/goldheart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0