Så VARMT....puhhhh....

...men rätt dag att åka till stranden med klassen och spela beach volley, grilla och bada. När jag stod och grillade tänkte jag på hur jag kommer att sakna dessa underbara ungdomar när de nu börjar i gymnasiet, tårarna steg i ögonen. har jobbat från och till med dem från åk 5, sedan högstadiet har jag varit mentor för en del av dem.
Att vi fick en sån härlig dag, stod dessa underbara ungdomar för  ♥ Positiva, glimten i ögat och BUS så klart =)


Visar här några bilder från vår vackra badplats med källvatten....


Kallt som tusan i vattnet men det hindrade inte ungdomarna och en lärare från att bada =)


Först badade de sedan blev det beach volley....


Medan jag tände eld (veden från vår vedbod) så att ungdomarna fick något i magen....


Tjejerna var inte med på volley de hejade på killarna eller solade...slutsolat på bryggan...nu mat


Sedan blev det en match till innan några av killarna svalkade sig igen i vår källsjö, här på väg mot hopptornet =)


Detta blev kvar när alla var mätta och glada, de slängdes ut i naturen...hoppas räven eller något annat djur hittar dem och får ett riktigt skrovmål =)

När klockan var 17 och jag talade med min dotter på tel hade vi över 24,8 grader ute. Åskmolnen tornade upp sig och vi fick ett magnifikt åskväder med många blixtar och mycket tordön...Nu är det bara 22,4 grader ute, det luktar ljuvligt av alla våra syrener efter regnskuren som följde på åskan...
Alla bilder är tagna med min gamla digitalkamera, kom knappt ihåg hur jag satte igång den ;) Får tillbaka min nya kamera när dotter och svärson kommer till helgen =)

Ordspråk: För att en gång bli blixt måste man länge vara moln./ Friedrich Wilhem Nietzschie
Trackback
RSS 2.0