Mitt i veckan....

.....och nu känns det som jag inte varit från jobbet någon gång ;) Men vi har haft fina och soliga dagar och vi har utnyttjat dem till fullo med eleverna. Har nu börjat jobba i en 7:a, igår fick de göra sina egna tunnbrödsrullar och så bakade de en kladdkaka som de fick ta med till vår utflykt...solen gassade från molnfri himmel och vi bara njöt av den fina dagen =) 
(alla bilder i detta inlägg är tagna med mobil)
 
På denna äng bredvid sjön bredde vi ut våra picnicfiltar, åt gott, lekte, dansade och hade kul =)
 
I morse var jag synnerligen pigg, innan klockan 8 när jag åkte till jobbet hade jag tvättat två maskiner, gått en hyfsad sväng i skogen med hundarna.
 
Idag var vi oxå ute hela dagen i solskenet med hela skolans högstadium, men idag hade vi vuxna förberett 9 olika stationer där ungdomarna fick kämpa tappert ;) Vad tror ni min station bestod av ?????? så klart ...hästskokastning =)
 
Första 10-poängaren bjöd en tjej sitt lag på ;) Blev två till 10-poängare =) Tror jag hade den svåraste stationen, har ni provat att kasta hästskor? Sedan trasslade jag även till det för de stackars ungdomarna med med fem olika skostorlekar och vikt ;)
 
Några bilder från morgonsvängen....Morgonljus silar in mellan tallarna, bara älskar vår vackra skog  ♥
 
Tror det går åt rätt håll med min älskade hårboll Arne ♥♥♥ Nu får han behålla maten och har blivit pigg och glad igen....Men...men...vågar inte ta ut någon glädje i förskott, han går ju just nu på diet .... när vi kommit tillbaka till den riktiga maten och han får behålla den....då kommer jag att jubla här på bloggen.
 
Som ni nog säkert noterat så är det massor av rönnbär i år, tror vi får mycket med snö även denna vinter...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Härliga bilder från en fin dag! Så glad jag blir över att Arne är bättre, det är så jobbigt när de är krassliga. Det bästa med att komma hem var att äntligen få mysa med katterna, främst burman som hunnit fylla 17 medan vi var borta!

2013-08-21 @ 22:15:15
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: ansepanse

nej, jag har aldrig testat hästskokastning men kan tänka mig att det inte är helt lätt :)
åh vad härligt att Arne är piggare <3
Sv: jo, bilderna är tagna i min trädgård, jag står på yttertrappan och fotar
kramar

2013-08-22 @ 11:32:23
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Jane

Ojojoj! Vad du har bloggat syrran. Det var länge sedan du var så här aktiv här inne .(Kul)
Jag håller tummar och tår för att din finaste hund av alla hundar du har haft kommer att bli bra igen och leva LÄÄÄÄÄNGE till. Ge Arne en stor puss från mig på den kallaste delen på nosen.
Jag har vare sig haft tid eller lust att blogga men snart så är jag tillbaka.
Kramar i miljoner min älskade fina syster. / Syrran

2013-08-22 @ 23:23:10
URL: http://janesunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0