Otroligt varmt....

...idag oxå. Katterna orkar inte heller med värmen utan kommer in och lägger sig i "svalkan" i sovrummet där rullgardin och gardiner är neddragna för solen. De ligger inne hela dagarna ♥
 
Sotis ligger utslagen på golvet och.....
 
Rambo ligger utslagen på sängen.
 
Så mycket svalka vet jag ändå inte om det är...puuuuuuuhhh..
 
Idag tog jag i alla fall vara på värmen, tinade kräftor som vi skulle äta till kvällen på biltaket ;) Fort tinade de.
 
 
Vi satte oss och åt ute vid 17, det var faktiskt riktigt skönt, en lätt bris svalkade oss mestadelen av tiden och syrsorna höll konsert för oss ♥ Jag och dottern letade efter hästens ena bortappade flughuva ute i hagen efter kräftorna, vi körde lite rapport med Inez mellan varandra i den stora hästhagen =) Fläkten blåser svalt och skönt,  just nu är det 29,1 grader inne och 22,1 grader ute klockan 21:30.
 
Kände för att ta denna bild en gång till ;)

Kommentarer
Postat av: Freja

Det bästa med att jag är så tydlig med att jag gillar höst och vinter är att jag får klaga hur mycket jag vill på värmen utan att någon kan säga nått ;-) Jag oroar mig för vår gamla katt, värmen går hårt åt honom. Men han får vara i vårt sovrum, där vi kan ha fönstret öppet, eftersom han inte går ut själv, eller i källaren där det är svalt och skönt, och då blir han piggare.

2014-07-27 @ 19:30:45
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: TantGlad

Den grå/ vita katten ser EXAKT ut som min "Claudine" Ja missarna tycker det är jobbigt i värmen dom. Skönt om dom har nåt favvoställe då att lägga sig på.
Dendär roliga bilden om årstiderna har även jag haft i mitt inlägg tidigare, och den ÄR kul.
Ha det så gott och en ny fin vecka till dig!

2014-07-28 @ 11:02:36
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Monica o Jacob

Vad sugen jag blev på kräftor men snart får jag sätta tänderna i dom:-)
HAHA ja alla årstider har sin charm utom sommaren när hettan slår till.
I går kom monsunregnet var som att sitta i Noaks ark och titta ut, tackar gud för luftvärmepumpen när jag läser om hur varmt folk har det hemma;-)
Ha det bra/Kram

Postat av: Anita

Men så fina katter.. :)

2014-07-30 @ 07:51:48
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0