Vatten..vatten..regn...regn...

...så kan man sammanfatta vardagen och veckan. Är just nu i en "bloggtorka" så inläggen blir få.
Höstlov nästa vecka, det brukar innebära att jag åker till min älskade syster Jane, men så blir det inte detta år =`( Bosse behöver fortfarande ta det lugnt och kära dottern ska inte behöva ta ansvar för hans utesvängar då kära maken jobbar. Så nu siktar syrran och jag på sportlovet istället =)
Hoppas ni myser inne i mörkret och regnet och att ni får en härlig helg! Själv ska jag på en mysig fest hos min bästis i morgon ♥ God mat, bastu och snack halva natten ♥ =)
 
Bilderna tagna med mobil.
Bild från igår när jag var hemma och rastade hundarna, svanarna ropade ett sorgset "hejdå" när de flög över gården på väg mot varmare trakter.
 
Förmiddagens hundsväng...skogen flyter, regnat har det gjort nästan hela dagen.
 
Ett litet löv flyter i vattenpussen, det vita är himlen som syns mellan granarna.
 
Sotis trippar försiktigt fram till matte och undviker noga att bli allt för blöt ;)
 
Kom nu morsan...nu går vi in från detta blötväder =)
 
Bild tagen från stallet, gegga, och vatten =( Plockade trodde jag bort alla tegelbitar från takbytet i våras...men de rackarna som blev kvar kryper fram nu i leran....
 
Nedanför vår trappa...stövlar är det skodon som passar bäst just nu.
 
Sotis och Rambo kan alltid sova gott , mjukt och torrt på logen i allt hö, här väntar Sotis på att vi ska gå in efter det jag mockat stallet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Freja

Oj, så blött! Jag tar nog hellre snö än regn ändå, fast i dag hade all snö försvunnit... Synd att du inte kunde åka till Jane, men så är det ju att ha djur, och vi gör ju allt för dem! Sen vår Anton var sjuk våren 2011 har vi inte velat lämna bort honom till kattvakt, så efter det har vi inte åkt någonstans hela familjen tillsammans, utom till hotell i fjällen där det går att ha med katterna...

Svar: Jag håller med dig, har hellre snö än detta "vattublask" ;) Sedan är jag som du vet ohyggligt mörkrädd och detta kompakta mörker som är nu HATAR jag. Har gjort många av våra schäfrar mörkrädda för att jag är det, Arne brydde sig inte och jag tror inte Bosse kommer att göra det heller, men underbara, lyhörda Inez funderar varför matte är så rädd...Djuren är ju som våra barn och deras välfärd går före allt annat ...
Kort

2014-10-24 @ 21:54:53
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Nej ingen snö tack, hatar att hoppa upp och behöva skotta det första jag gör.
Skulle vilja följa fåglarna en bit söder ut;-)
Härlig bild med katten som aktar sej för att bli blöt.
Kram och puss på nosen till hund o katt;-)

Postat av: amanda


då säger jag med "hej då svanarna", vilken bra bild !
Du har tagit vackra regniga och blöta bilder,
men ändå så fina att man får lust att stanna inne, hihi...!
men det är samma här, regn, regn och blåst, blåst,
jag går inte ens ut, jag handlade till och med mina
matvaror på nätet med hemleverans,
på Ica Maxi som är min mataffär.

skönt att du får höstlov och vila från jobbet, och ibland är det roligare vara hemma, när man är ledigt, än att resa bort,

ha det gott kram, ha en härlig söndagskväll !

2014-10-26 @ 20:23:51
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Jane

Vilka fina bilder du lagt upp.
Vi få träffas i vinter istället.
Stor stor kram / Syrran

2014-10-26 @ 22:56:05
URL: http://janesunderbara.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Otroligt fina bilder

2014-10-30 @ 00:08:59
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: amanda

hej kort !!
vill bara hälsa på dig och dina husdjur !
och
önska dig en jättefin alla helgons helg med en kram !
och
mjuka klapp till hundar och katter,
och
en morot till hästen !

2014-11-01 @ 18:26:10
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Monica o Jacob

Hallojs nu får du blogga lite så man får höra hur det går med Bosse;-)och er andra.
Ha det bra i ruskvädret/Kram

Postat av: amanda


hej vännen,
bloggtorkar du fortfarande ? men ta den tid du behöver, fast
jag saknar dig och dina hundar och katter !

önskar dig en fin söndag med en stor kram !

2014-11-16 @ 12:03:00
URL: http://amaandar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0