I morgon går en epok i graven....

.....då ska jag följa mina sista 9:ors avslutning och vinka hejdå...Vet att många tårar kommer att falla då, så underbara ungdomar...senast igår hade jag besök av F och J, alltid så kul med deras besök och de har troget kommit och underhållit mig ♥ Då sitter vi och snackar någon timma över en kopp kaffe =)
 
Det mullrar rejält när denna Epa-lastbil dundrar in på gården ;) Här är vi och äter pizza den 4 maj.
 
På måndag blir jag avtackad och säger hejdå till många goa arbetskamrater, hämtar mina personliga tillhörigheter och lämnar mina nycklar....
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Hittade din fantastiska insats med blåmesungarna!!! Jag har en fråga då jag nyss hittat en blöt, kall unge ute i hagen som fastnat i en grop i marken och inte kunde ta sig därifrån. Matade du dem under hela natten.
Tacksam för svar!

Svar: Jag matade blåmesungarna varannan timme från 6 på morgonen till 22-23 på kvällen...oftast orkade de inte äta vid 23 målet utan ville sova...jag bäddade om dem varmt och mörkt...de sov gott...hör gärna av dig och berätta hur det går för dig med fågelungen ♥ önskar er all lycka till =)
Kort

2016-06-10 @ 22:59:14
Postat av: Freja

Hoppas det blev en trevlig avtackning, med mer glädje än sorg!

2016-06-11 @ 21:55:36
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack för ditt svar!
Fågelungen var för svag för att ta emot mat. Jätte blöt och kall. Den orkade inte ens knipa med sina små fötter. Tog in den och bäddade med varma handdukar i en gammal kattbur vi letade fram. Tog in buren och ställde den i vårt badrum med svag golvvärme och täckte över buren. Tittade till den flera gånger under natten. Förberedde oss på det värsta, men hoppades på ett mirakel. Eftersom jag hittade den sent på kvällen så avsattes natten till att googla runt och hittade då din fantastiska insats. Tidigt på morgonen kl 05.30 gick jag ner och möttes då av en torr, pigg liten fågelunge som sjöng den finaste sången. Den hoppade runt i buren och klättrade på gallret. Såg att den självmant tog en liten bit uppblött torrfoder som låg i buren. Jag gick ut med buren tidigt på morgonen och letade på varifrån den kom. Ju närmare vi kom desto högre och mer ropade den på sin mamma och syskon. Och tillslut svarade mamman och flög runt oss. Vi hittade boet högt upp i ett träd. Tyvärr nådde vi inte ända upp trots jätte lång stege. Så jag satte upp den på en gren och såg mamman flyga dit. Sen önskade vi den lilla vännen lycka till i livet. Tack för att du tog dig tid att svara!

Svar: Jag lade ut bloggen för att hjälpa andra som hittade fågelungar och då alla mina fem ungar överlevde trots att Strömsholms djursjukhus och viltjouren sa att jag nog inte skulle klara ungarna.....jag skulle vara beredd på att se dem dö...Men den vita fasta "bajsblåsan" tog jag fasta på, maggottarna var viktigast och bäst för ungarna... för mycket uppblött "kattungefoder" och köttfärs gav en mer grönfärgad "bajsblåsa" och då blev det maggottar igen tills blåsan blev vit :) Ville dela med mig av allt jag lärde mig denna sommar till alla som hittar en fågelunge, varje litet liv som får leva är en stor vinst ♥ Din fågelunge klarar sig nog då den var äldre och mamman hittade "hen" igen...tack för att du delgav mig din berättelse om din fågelunge ♥
Kort

2016-06-13 @ 16:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0