"Tjejhelg"

På fredagen kom mitt barnbarn M och Milles storasyster J, vi hade bestämt att vi skulle ha en mysig helg tillsammans. När de kommit så åkte vi och handlade allt vi trodde oss behöva för en "myshelg". Fredagen var solig men mycket blåsig och en logdörr blåste av gångjärnen. Medan jag och kära maken fixade den tunga logdörren på plats, vilket tog sin tid fixade tjejerna tacosmiddagen  
 
Vi har haft långa sovmorgnar, (kära maken sköter de tidiga morgonsysslorna och djuren) myst ute, pratat, tittat på filmer och ätit massor av gott   Så härligt med två snart 17-åriga tjejer som livar upp oss och djuren  Men det som glädjer mig mest är att de vill komma och tillbringa en helg med oss  
 
När de åkt idag vid 15 kom regnet, ett fint regn som behövs så väl och marken kan tillgodogöra sig det  Så glad vi hann grilla och njuta ute innan regnet kom.
 
 
Idag söndag när vi skulle grilla hade vi alla en uppgift var, J gjorde potatissallad (supergod) M stod för vitlökssmör och bröd (toppen) kära maken som vanligt fick stå för sallad (mums) och grillmästaren själv (jag) stod för grillningen.... Här stämmer inte ordspråket - ju fler kockar ..... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0