Två veckor med sommar...

....de två senaste dagarna med över 27 grader i skuggan  UNDERBART   När jag var liten hade man ett talesätt att våren var som vackrast mellan hägg och syren, i år skilde det bara en dag på blomningen. Man sa också att skomakaren hade semester mellan hägg och syren, den kraken fick ingen semester i år 
 
Häggen på andra sidan vägen (fotat ikväll)
 
Syrenerna (fotat ikväll)
 
Det doftade ljuvligt när jag gick ut och fotade och solen gått ned . Synd bara att syrenerna blommar så kort tid. Vår lila syren är alltid en vecka efter den vita så vi får nog glädjas i minst två veckor åt härliga dofter  
 
Våra höns har fått gå fritt på gården, de älskar det  När jag kommer ned till hönsgården, trängs de framför dörren för de vill gå ut i friheten.
Vi var tvungen att begränsa deras frihet i måndags då de hittade till våra odlingar och rumsterade om där. Jorden är tagen från dynghögen och det kryllade av mask, mums för en höna.
Vill att mina fina hönor ska få äta gott och leva bra så jag har skickat efter ett flyttbart hönsstängsel så de kan få allt de vill ha och våra odlingar får vara ifred  
 
Rovfåglarna är tillbaka och cirkulerar över gården, vi vet att så fort de får möjlighet så snor de en höna. Är vi ute vågar de sig nog inte ned, Bosse och jag skulle ha en hel del att säga till om när de kommer. Vi kommer att sätta bärnät som tak så hönsen blir fredade i nya utegården. Räven finns alltid i närheten och ropar ofta i hagen på kvällarna, när vi åker och handlar är det bara att sätta ström på staketet så hönorna får vara ifred.
 
Idag var det besök hos frissan, tre timmar tar alltid besöket med slingor och klippning  Blev pizza och kebab till middag, sedan utemys  .
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0