Det känns som jag är på slutrakan nu...

...Vaknade vid 9, kära maken var uppe och skötte om djuren före 7 sedan kröp han ned i sängen en stund och somnade om, han vaknade 5 min efter mig och vi låg och drog oss och småpratade, så mysigt  Medan maken gick förmiddagssvängen i skogen med hundarna masade jag mig runt och gjorde mig iordning, såg till att ha Folksams sjukförsäkringspapper med då läkaren glömt att skriva datum för diagnos ( en petites kan jag tycka då hon skrivit in min diagnos och allt annat ) Fick intyget i retur från Folksam igår. Jag är supernöjd med Folksam som försäkringsbolag i övrigt 👍
 
Vid 11:30 bar det av till sjukhuset i Västerås, vi kikade var vårdavdelning 85 låg och åkte sedan ned till kvinnokliniken. Satte oss att vänta utanför op-kordinatorns rum, 10 minuter kvar till min tid. Väl inne hos henne pratade vi omkring operationen och jag fick en hel bibba papper att gå igenom, även en remiss till ett blodprov som ska tas dagen före op. En mycket trevlig och förtroendeingivande kvinna som lyssnade in alla frågor och gav raka svar
 
Sedan bar det av genom halva sjukhuset till narkosläkaren, fick fylla i uppgifter om mitt hälsotillstånd, allergier, mediciner, tidigare operationer osv. Snarkar du??? vet jag inte då jag sover, slängde ut frågan i väntrummet...Vad svarade du? Fniss och skratt till svar från män och kvinnor i väntrummet, där bröt vi isen...så skämtade vi vidare , det ena gav det andra och tyvärr blev jag alltför snabbt inkallad till min narkosläkaren, en kul kille med humor, vi gick igenom hälsoblanketten och han ställde även egna frågor. Min operation är satt till klockan 12, men jag ska vara där redan klockan 9 och skrivas in på vårdavdelning 85 . Fick veta att man bara gör två operationer om dagen med robotkirurgi (titthålskirurgi) för den tar så lång tid, kommer alltså att vara sövd länge. Vinkade hejdå till alla i väntrummet, önskade dem alla lycka till  
 
Så tillbaka genom halva sjukhuset för att ta ett EKG, in kom jag snabbt och snabbt gick även EKG:n.
 
Vi passade även på att rösta, då det fanns en valstuga på sjukhuset, träffade då även på en nära bekant som jobbade med det 👍
 
Så kunde vi då fara vidare, Ikea var nästa anhalt, ny skumgummimadrass till hundarna ( de gamla luktar skunk/hund ), gick till sängavdelningen och där fick vi nummer på hyllan för att hämta den 10 cm tjocka madrassen. Då rann kallsvetten, jag orkar inte sa jag till kära maken då Ikea är som sjukhuset och det känns som man får springa flera km så fort man vill ha något. Vi går och äter - sa jag. Vi struntar i det här stället sa kära maken, vi äter inte här då det är så långt för dig att gå dit, vi käkar på favvostället (mitt i alla fall). Vi åt som vanligt så gott ur buffen 👍 Sedan startade vi färden hemåt.
 
Friterade bananer med glass och sirap  är min favoritefterrätt 👍
 
Glada hundar mötte oss som vanligt   Klädde av mig fort som fanken och kröp ned i sängen och läste igenom pappren jag fått, det knackade på dörren, vännen L... kom,  hon frågade hur dagen varit? Vi drack vårt kaffe och en hel del skämt och skratt blev det  Vi skämtade bl.a om förberedelserna inför operationen, skriver om det senare.
 
Nu sängen med en ljudbok och utsikten från min säng. Gamla fönster som runnit, men de har så stor charm   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0