Inget internet, massor av åska.....

Efter gårdagens sena middag då dotter med pojkvän bjöd oss på så god mat, så tog vi det lugnt på kvällen...
 
Gissar det började åska runt 22, ur med alla kablar till datorer och internet, kyl och frys, larm osv. kära maken vaknade av smällarna och vi satt och pratade i köket en god stund... Vid 1 på natten tänkte jag att jag också ska försöka sova...
 
La mig, stoppade in hörlurarna satte ljudboken på 40 minuter och försökte förtränga åskan...Det kunde jag glömma, schäfertiken Inez hoppade upp på mig och tryckte sig mot mig, ändrade ställning och fortsatte trycka sig mot mig... Hon hoppar aldrig upp på mig i sängen annars, förra året väckte hon mig med att hoppa upp på mig, vaknade hörde åskan och skulle gå och stänga fönstren i köket, när jag gjorde det slog blixten ned, gick in  50 cm från min säng, gick rakt genom väggen...När det åskar får jag inte ligga i min säng enligt vår kloka schäfertik ❤️
 
 Här lyssnar hon på vart dån/muller utanför......
 
.
Ligger på mig, trycker sig mot mig ändrar ställning hela tiden så jag inte kan somna ❤️
 
Tog täcket och la mig i vardagsrumssoffan, hundarna la sig ned på mattan och till slut somnade vi ....
 
Klockan fyra väckte kära maken mig och sa att vi hade ingen ström i köket, kyl och frys tysta.. Ta det imorgon sa jag, icke! med ficklampan gick han ut i natten och bytte proppar...Vid lunch hade vi inget vatten,,, Vattenpumpen låg nere, kära maken bytte proppar, tre stycken gick på en gång när han satte i dem, med den fjärde skramlade allt igång igen, luft-vatten-värmepumpen hade lagt av men var bara att trycka på en knapp så fungerade allt igen ❤️ Blev storhandling av proppar idag....
 
Inget internet... IGEN...😩 Efter vår händelserika natt vaknade kära maken tidigt, satte sig vid datorn strax före 7, satt som vanligt och läste nyheterna.. Igår grävde man upp en fåra i hästhagen och över hela vår gård för att lägga ned fiber...Klockan 7 i morse började grävandet igen, 5-10 minuter efter försvann internet, de hade grävt av teliakabeln.. Kontakt med Telia, idag vet jag vad som hänt sa jag i felanmälan, killen i luren mätte, mycket riktigt kabelfel...
 
Ett mycket stort åskväder här på em. men som tur var höll den sig som närmast 2 km bort..
 
Kör internet nu via mobildelning... S  E  G  T  som tusan!
 
Vi tinade färska grönländska räkor på ett mycket effektivt sätt vi fick lära av en kompis, supergoda 
❤️
 

Jag vilade i kökssoffan lyssnade på en bok "svinstian"  medan kära maken läste nyheter, tände höstens första ljus.....  Mysigt ❤️

 
 
Bilden lånad från BOKUS Har ett abbonnemang som gör att jag kan läsa /lyssna på hur många böcker jag vill i månaden...Förra året lyssnade jag nog på ca 5 böcker i veckan när jag var sjuk...
 
 
Hundarnas pinksväng, mörkt som tusan...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel, Telia Kundservice

Hej hej!

Då håller vi tummarna på att det löser sig så fort som möjligt med kabelfelet. Gällande det mobila så kan man ju testa att låsa mot olika nät för att se om det gör saken bättre. :D

Du kan även söka ersättning här förresten: https://www.telia.se/ersattning

Ha en underbar helg!

//Daniel, Telia Kundservice

Svar: Tack Daniel ! Tyvärr ser det ut som det blir långdraget, ringde telia idag och fick då det dystra beskedet att vi inte skulle få tillbaka internet förrän den 25 september :`( Tycker mest synd om mina grannar för de flesta är egen företagare, det är ju oftast så på landet, De flesta har sämre täckning än vi så de kan inte använda mobil inomhus och de har kvar sina fasta telefoni som även den är utslagen i detta läge...
Hur låser jag mot olika nät? På mobilen får jag bara upp internetdelning, på surfplattorna hittar ingen av dem ett nät?

Önskar dig en underbar helg och tusen tack för din kommentar :)
Kort

2019-08-30 @ 09:33:05
URL: http://https://www.facebook.com/Telia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0