Utmattningssyndrom....

....Ett sjukdomstillstånd som nog är ett sjukdomstillstånd som är helt oförståeligt för de flesta som även är en ny diagnos för de flesta. (förr hette det "gå in i väggen").. Jag har själv svårt att förstå hur sjukdomar som fibromylagi  eller andra sjukdomar påverkar andra i vardagen t.ex psoriasis, allergi, reumatism, astma med mera (ingen kan förstå vad en annan människa känner)..Kunskaperna finns inte, nya sjukdomar nu och folk tror de är påhittade, att latmasken biter...Folk har slitit mer förr..
 
Självklart slet de mer förr, kroppsligt, jag undrar om de hade den stressen vi har i arbetslivet?  Det hade de kanske, de hade inte blivit så bortskämda som vår generation blivit ... De slet ut sina fingrar på mjölkning och kroppar när de slet hårt på fälten, i skogen, gruvor m.m. Gissar att deras största stress var att kunna föda barn och familj...Då tycker jag min stress är ynkansvärd...Men vem forskade då på de fattiga eller statarfamiljerna...
 
Jag vet att jag gjorde mitt allt för min familj och djur,  för de barn och ungdomar jag jobbade för, älskade mitt jobb ❤️ man kan inte bli utbränd för något man innte brunnit för...
Påskafton 2015 blev jag sjukskriven, kunde inte gå, fick krypa fram på morgonen, så yr...Blev  akuten... Efter det återvände jag aldrig tillbaka till mitt jobb, jag förbjöds av läkaren...Så klok läkare ❤️ jag hade inte klarat av att ta tillbaka kontrollen i ett så sjukt beteénde, kraven på mig själv som innebar en så massa stress...
 
Min familj och vänner har inte heller bilden av min sjukdom klar för sig, trots att de ser den ofta...Jag kan inte förklara det jag inte heller förstår....Ibland kan jag spotta upp mig som förr men det tar massor av krafter....
 
Viljan hos mig finns inte mer att göra något..Kameran som var min bästa kamrat finns inte med i min värld längre jag hittar inte längre motiven, det som gjorde mitt sinne glatt, målandet.. Sova skulle jag kunna göra i 15 timmar om jag tilläts... Att tvätta håret tar minst 4 dagar i kraft innan jag kommer till skott och gör det... Jag lät jobbet ta ALLT, min familj, mina intressen, kreativiteten, livsglädjen... ALLT innan jag tappade greppet... Jag har en till viss del oförstående/förstående familj kvar och vänner ❤️ Tackar för att ni finns kvar hos mig ❤️
 
Mina barns mamma försvann april 2015, den de alltid kunnat förlita sig till.. 
 
Fyra år har gått...känns som jag står på samma ruta....Titta på filmen här, känner  lika 
 
Jag vill ha tillbaka glädjen, mina intressen och orken ❤️ Fick jag bara tillbaka orken skulle jag sparka apatin i ändan och be den fara åt helvete 😈

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0