Årets julgran hämtad...🎄

... Ungdomarna kom igår och hämtade julgranen de sett ut i hästhagen tidigare, dottern var supernöjd, den var ännu finare än hon mindes, tät och bred....
 
Jag kom inte till skott att börja julstäda igår, inte heller blev granen klädd, gissar att gråvädret med regn inte gjort att den riktiga julkänslan infunnit sig 😞
 
Men idag körde vi igång 👍 Vardagsrummet och ett av gästrummen är färdigstädade, nybäddade, i morgon blir det hallen uppe och nere + det andra gästrummet... Många kanske tycker det är vansinnigt att julstäda, men här på landet behövs en rekordelig städning vart år, alla flugprickar på väggarna, hundarnas nedskitande när de ruskar sig efter en blöt och lerig sväng i skogen. Visst vi torkar vartefter men inte överallt i huset, övervåningen är oftast tom på folk, bara Bosse som ligger där och håller span genom hallfönstret..
 
Under hela tiden jag städade hade jag en bra ljudbok i örat, då tänker man inte på hur tråkigt det är att städa..När jag dammsuger skruvar jag bara upp ljudet lite högre 😉 
 
 Vi har julbäddat våra sängar och gästsängar 💗
 
En jultavla jag målat som sätts upp varje jul.
 
Förr tecknade jag en julbild till eleverna var jul, där skrev vi en God Jul hälsning från klassernas undervisande lärare och när skolstarten började.. Tyckte det var så roligt att hitta på nya motiv vart år 💗

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Bra jobbat med dagens bestyr!

Vad duktig du är på att teckna.

Svar: Tack så mycket för dina ord om vår Drömresa till USA. Det var en upplevelse och en minnesvärd resa!
Tack för gratulationen till vårt bröllop.

Kram

Svar: Tack för goa ord ❤️ Hoppas du/ni får en härlig vecka! kram
Kort

2019-12-15 @ 22:44:16
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Lisa

Men oj vad du är duktig på att måla, helt otrolig :) Det är svårt att få julstämning med detta gråa väder. Ingen snö i sikte innan jul tyvärr enligt vädergubbarna. Vilka fina sängkläder, verkligen juliga :) kram

Svar: Här blir det inte heller någon snö till jul 😞så trist med detta gråmörker, våra lampor med sensorer lyser dygnet runt för det är så mörkt 😞
Kort

2019-12-16 @ 11:56:03
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Åh mysigt med julgran! Vi har en plastgran men det är för att vi haft djur så det passar bättre :) Kram <3

Svar: Jag har själv en plastgran sedan flera år tillbaka 😊, min katt struntar i julgranen 😊, kram ❤️
Kort

2019-12-16 @ 18:03:55
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Härligt att ni fått hem granen :)
Skönt när man har städat färdigt allting :)

Svar: Vi har inte hunnit städa mer 😊 idag blev det en massa annat...
Kort

2019-12-17 @ 18:34:14
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0