Enligt traditionen...

....Så åkte jag och min dotter till Åsby hem och trädgård, julmusiken spelades i bilen allt för att bygga upp stämningen.. Vi tyckte det skulle bli så skoj att se årets skyltning..
 
Isbjörnar, sälar,valrossar och pingviner var årets skyltning 💗
 
 
 
 
Kulor och pynt är indelade i färger i olika avdelningar, så mycket fint men DYRT!
 
Vargen både morrade och ylade och rörde på svansen, många barn fastnade framför den...
 
 
 
 
 
  
 
 
  
 
 
 
 
Entren..
 
Så klart tog vi vår sedvanliga stora räksmörgås.. 2018 besök r och 2017 besök här
 
När vi åkte hem skojade vi om julstämningen när regnet plaskade på vindrutan och julmusiken spelades från spotify, en halvmil innan vi var hemma kom snön 👍
 
Köpte två julgranskulor till min syster som passar henne så bra...
 
Hon har kristallkronor överallt i sitt hem..
 
Ett glas champagne någon gång säger hon inte nej till..
 
Precis bredvid ligger Åsby kött och vilt, en gårdshandel med kött från gården och olika egengjorda korvar och patér m.m. Där inhandlade vi julens prinskorvar och julskinka...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint skyltat, verkligen underbart :) Mycket fina julprydnader också. Synd att det är så dyrt :) kram

Svar: Så härligt att gå där och plocka upp och titta på alla vackra gnistrande kulor och julpynt, de julgransprydnaderna jag köpte till min syster kostar 89 kronor styck...De har nog rätt stort påslag på sina priser tror jag, men ändå roligt att gå runt och julmysa, kram
Kort

2019-12-09 @ 18:07:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilken överdådig julskyltning! Jag gillar att det är färgmatchat. Det var tydligen pingvintema eller djurtema över huvud taget. Julprydnaderna kunde passa hemma hos mig med. Det måste inte bara vara runda kulor.

Svar: Ja det är bra när det är färgmatchat, min dotter ville ha grönt och silver...😉
Kort

2019-12-10 @ 09:34:42
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Anita

Mysig tradition :D

Svar: Ja det är det verkligen 😊
Kort

2019-12-10 @ 12:41:06
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0