Härliga älskade Gustav....

....Min UNDERBARA katt... denna katt har verkligen fångat mattes hjärta ❤️ har ALDRIG haft en katt som är så busig och hittar på så mycket med galenskaper 🤪Jag körde sök med hundarna i det fina vädret idag, vi blev "skenanfallna" minst 10 gånger av den lilla busen 😁
 
Gustav har intagit min fåtölj, lite sur över att jag väckte honom med mitt fotande när han sov så gott  
 
Inez är alltid outstanding i lydnad, sök och leta, hennes glädje var enorm när vi gick ut ensamma för att arbeta tillsammans ❤️ 
 
Metodiskt går hon fram... INGET kan störa henne när hon "letar" 100 rådjur eller andra hundar...finns inte i hennes värld, hon har en uppgift och den slutför hon...
 
Så blev det Bosses tur, en grymt stor schäfer som bara tagit sin uppgift som vakthund på gården på allvar, våra pass med leta har alltid fallit pladask... Har tyvärr inte jobbat med hans dressyr mer än "då och ibland" inte haft orken.... Idag slog han mig med häpnad, låg plats, väntade på kommando ❤️👍 Sökte systematiskt, överlycklig var jag 😁 
 
Ikväll när jag gick ut med hundarna for Bosse inte som en furie mot hagen för att jaga bort räven och andra inkräktare...Han och Inez snusade lugnt på gården, pinkade en skvätt..Så kom han på kvällsmönstret, for iväg och skällde... Ropade och han avbröt direkt, så många kramar och beröm.. Ska fortsätta med lydnaden, hundarna älskar ju att göra rätt, arbeta och få beröm... En trött matte vaknade till igen 👍 Jag känner att jag är på G  😁 
 
 Inez och Bosse brottas, här ser man storleksskillnaden och Inez är ingen liten schäfertik.
 
 
Bosse jagar såpbubblor, vårt stängsel runt gården är ett getstängsel på 110 cm...
 
Har precis läst boken av Annika Taeslers självbiografi om när hon blev avkastad av en häst i Strömsholm och blev förlamad från huvudet och nedåt...Som hästmänniska tar man boken till sig...vilken tur jag haft som efter alla "dråsar" i backen efter hoppträning, skogsturer och ändå kunnat kravlat mig upp och vi kört vidare igen.. Alla nya hästar man köpt och satt sig upp på utan att egentligen veta hur säkra de var...Livet är ett lotteri, när du sätter dig i bilen till jobbet kan du drabbas av olyckan, när du går ut från huset på allt som förvandlats till is eller sätter dig på den ystra hästen, vi kan inte säkra oss någonsin för ödet.... En superbra bok, med en så rå självinsikt och naket berättande om självföraktet till en början för den främmande kroppen hon lever i. Efter ca. ett år vänder det, LÄS  ❤️
 
 
Att finna lycka när mardrömmen blivit verklighet 24 år gammal bestämmer sig Annika för att byta akademikerkarriären mot att bli dressyrryttare i ett av Sveriges främsta elitstall. Ridningen är hennes liv och hennes stora kärlek. Fram till den dag hon faller av favorithästen. När Annika återfår medvetandet efter ett par veckor är hon helkroppsförlamad, utan egen förmåga att andas och utan att kunna tala. ÄNDA IN I MÄRGEN är den sanna berättelsen om att drabbas av det som många betraktar som sin allra värsta mardröm, om kampen för att förlika sig med ödet och om att ta makten över en kropp som helt slutat lyda: om att kunna gifta sig och skaffa barn.Det är en unik redogörelse från gränslandet mellan liv och död, och samtidigt en fängslande, hoppingivande och bitvis makabert rolig berättelse om livets outgrundlighet och den oväntade lyckan.ANNIKA TAESLER är verksam som journalist och föreläsare. Hon är ständigt aktuell i media i samband med frågor som rörelsehindrade. Ända in i märgen är hennes självbiografi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0