Nattispinken med hundarna igår var mörk och kylig...

Igår när jag gick ut med hundarna klockan 23:23, kallt var det med bara 8,3
och att det redan blivit mörkare märks tydligt...
 
Den här sommaren har liksom bara passerat förbi, obemärkt vad det gäller mys ute....
 
I maj och juni... nös jag, hostade, tårarna rann oavbrutet med röda ögon... Inga temperaturer heller som lockade oss ut på kvällarna...
 
Köpte allergimedicin på apoteket, bad om deras bästa medicin, fick en som inte hjälpte ett dugg, samma tårflöde, hosta och snor...
 
För några veckor sedan skulle kära maken och sonen komplettera vår grillning den dagen, jag bad dem köpa receptfri allergimedicin på affären då mina allergitabletter var slut..De köpte "Clarityn", tog dessa tabletter och tårflödet slutade, inga röda ögon mer, inget snorande och hostande.. Så glad! Men jag frågar mig ändå då det regnat så mycket om det mesta pollen försvunnit eller om det var medicinen som gjorde skillnaden?
 
Blir en vår nästa år också, gissar att har jag reagerat en säsong på pollen så gör jag det även nästa år...Då får vi se om jag hittat den medicin som var bäst för mig...
 
Rambo sover oftast inne om dagarna, på kvällen flyttar han ut och sover på bänken i förstugan, tills mörkret kommit och jakten på möss och sork börjar..
 
 
 
Klimathot? Nej! Jag har upplevt dessa somrar som i år så många ggr som är en ständig besvikelse med engradig värme på nätterna, så även 2017, en kall och tråkig sommar som hitills i år, så kom då 2018 med extremvärme, så dras alla varningsklockor igång,,, Allt går i cykler, mitt födelseår hade också värmerekord....Kul för min mor som väntade oss tvillingar då...
 
Det jag är mest rädd för är våra världshav och alla plaster som flödar runt där och förstör djurlivet i haven...
 
Bilder från idag..
 
Älg-gräset luktar lika gott som syrener tycker jag, vi har massor bakom ladan....
 
 
 
Inez i spänd förväntan på ordet "leta", hon tittar intensivt på mig i förväntan.. Hon älskar att jobba och leta...Idag var det soligt och vamt, la Inez alltid plats i skuggan....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0