I tio år har jag skrivit...

...min blogg, mest i form av en dagbok men även många arga inlägg där jag protesterat mot politiker och orättvisor i samhället. Mycket händer på 10 år...
 
Men så många fina bloggar jag läst, många bloggvänner försvann då Amelia valde att bara ha kändisbloggar på sin sida 😢
 
Jag diagnostiserades med cancer i augusti förra året, jag skrev själv dagligen från det cancern upptäcktes i augusti, alla undersökningar, röntgen och prover fram till operation och tills jag friskförklarades, ville hjälpa andra vad som händer vid en diagnos 👍
 
När jag väl opererats så sökte jag och hittade flera bloggar med människor som kämpade mot sin cancer. 
En av de bloggar som berörde mig mest var en svårt cancersjuk 23 årig tjej som L E V D E när hon levde och sjukdomen kunde inte ta det ifrån henne, hon var ute med sina kompisar, ville jobba utan sjukskrivning, hon levde sitt liv och gav aldrig upp förrän den dagen allt tog slut, den 13 januari 2019 tog det slut 😭 ... Jag kände henne inte ❤️ men hennes blogg är så värdefull, hon visade peruker hon fått efter strålning, hon var så vacker och levnadsglad ❤️ Så jag grät när jag läste hennes mammas ord på hennes blogg 😭 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag bloggade med hos Amelia ett tag och saknar många som sen försvann. Man blir nästan bekant med de blot´gage man besöker. Deras livsöden blir man lite delaktig i och det känns tungt när någon så ung försvinner.

Svar: Håller helt med, de blir som vänner och Agnes höll jag tummarna för att hon skulle få leva länge till 😢
Kort

2019-11-13 @ 09:40:29
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Anita

Tufft verkligen... Kram!!

Svar; Mojito drack vi :)

Svar: De såg verkligen goda ut 👍
Kort

2019-11-13 @ 10:06:08
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ser jättegott ut det där :) Usch cancer är en hemsk sjukdom. Bägge mina föräldrar samt min svåger dog i cancer med bara något års mellanrum. Jag är så glad för din skull att du är friskförklarad. Kram :)

Svar: Det var en resa.... misstänkte cancer men vägrade tänka på något jag inte visste om och hur jag skulle hantera det...Förträngde cancern helt, det jag inte har kunskap om tog jag inte till mig, men dokumenterade hela resan, ett självförsvar gissar jag.. Jag var nog den som berördes minst, min kära make mest...
Kort

2019-11-14 @ 17:19:45
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0