Idag blev det handling inför påsken...

....vi skrev listan igår, kära maken åkte och handlade på förmiddagen och trodde det var mest folktomt då... det var det dock inte.... När han väl kom hem började proceduren att sprita alla varor, frysvarorna först och de torkades av och in i frysen direkt...
 
Vår enkla påskmiddag är räddad, allt fanns i butiken....
 
Vår handlingsprocedur sedan veckor tillbaka...Helt ok om vi får må gott på vår gård, ringer barn och barnbarn med jämna mellanrum 💗
 
Vår fina Inez som alltid solar magen, alltid en pinne i munnen och så tycker jag hon håller så "mänskligt" i saker och ting 💗 Igår körde kära maken röjsågen inne på gården, vi krattade ihop riset och körde bort det...
 
Jag ser ut som en tomat idag i ansiktet...illröd 🍎 Men en så härlig känsla att våren kommer och går...Förhoppningsvis några fina dagar till enligt väderprognosen 👍
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Så bra att ni fick tag i all mat ni ska ha till påsk! Jag förbereder mig ordentligt innan jag ska handla med inköpslista och sedan kör jag självscanning för att slippa stå i kö och ha onödig kontakt med andra. Går väldigt smidigt. Jag handlade påskmaten igår så jag är också färdig och har fått tag i det jag vill ha 😊

Så fin hon är Inez - helt underbar!!! 😍

Visst är det skönt med solen - man får passa på att vara ute och njuta av den när man får möjlighet 🌞 Stor kram vännen 💖

Svar: Min styvmor som jag pratade med igår sa att all ansjovis var slut (min styvmor är ett år äldre än jag ❤️👍 älskar henne ) Jag sa åt henne att varorna ofta är slut på en måndag och att hon skulle besöka affären idag då många varor kommer...Ska snart höra med henne om hon fann sina varor, hon bor i en större stad med min far, här på landsorten är vi nog lite "softare" än i städerna och oftast är butikshyllorna fyllda som vanligt.... Visst är hon fin vår Inez ❤️ Hon har alltid varit en livsnjutare ❤️ Kram
Kort

2020-04-07 @ 22:11:23
URL: http://lehdla.blogg.se
Postat av: My Nordqvist

Vad skönt att ha det inhandlat och klart!!

Svar: Ja nu slipper vi den värsta trängseln, ha en härlig påsk...
Kort

2020-04-08 @ 07:49:20
URL: http://mynordqvist.se/
Postat av: Gunnel

Vilken avslappnad stil Inez har. Der är härligt nu när man kan vara ute mer i vårsolen. Vi har suttit i lä och fikat några gånger. Man måste njuta av livet även om det inte är som vanligt. Kram

Svar: Alla hundar vi haft är så stora personligheter, Bosse är ljudligare mer tillgiven, inte så bestämd i sina "åsikter" men vaktar gården noga... Satt ute med djuren idag också när solen var framme men det blåste massor emellanåt.... Mysigt med fika ute, då smakar det som bäst,,, kram
Kort

2020-04-08 @ 09:06:19
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad skönt att ha påskhandlat. Vi kommer nog göra det imorgon. :)
Vad duktiga ni är som spritar allt. Det har jag faktiskt inte tänkt på att man borde göra. Får börja med det nu :)
Haha va härlig Inez är. Verkligen helt underbar <3
Ha en fin onsdagskväll kram <3

Svar: Jag läste att virus kan överleva på plast och ledstänger, handtag i upp till 74 timmar så vi spritar allt vi köper utom frukt och grönt som vi tvättar med tvål och vatten för spritsmaken är inte kul, just nu använder vi koncentrerad spolarvätska, pratade med min kära syster i Sundbyberg idag och hon berättade att blå handsprit är gjort av koncentrerad spolarvätska, det berättade de på apoteket för henne... Kära maken är den som är mest noggrann som jag skrivit tidigare, vet att han är rädd för att jag ska få corona då mina lungor inte klarar det efter svininfluensan.... Visst är Inez personlig och söt...hon har alltid haft ett så mänskligt sätt att hålla sina leksaker och pinnar sedan hon var liten... Kram
Kort

2020-04-08 @ 16:42:56
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0