God jul 🎅

Vi har haft nĂ„gra hektiska dagar med snickaren som börjat lĂ€gga vĂ„rt trĂ€dĂ€ck, vilken tur vi inte försökte oss pĂ„ det sjĂ€lva, vi hade sĂ€kert tagit för klent virke, inte förstĂ„tt hur tĂ€tt bĂ€rande balkar skulle sitta ... Min kĂ€ra make har haft fullt upp dĂ„ han ville hjĂ€lpa den ensamma snickaren och gillade honom jĂ€ttemycket... SĂ„ skönt för honom i kararantĂ€ntider att fĂ„ trĂ€ffa en annan man och fĂ„ jobba och snacka 💗 jag blev ju sjĂ€lv med julstĂ€dningen, men jag unnar min man den glĂ€djen han haft i tvĂ„ dagar nu...Är ju sjĂ€lv lika glad att nĂ„got Ă€ntligen hĂ€nder...
 
Hade ju tĂ€nkt mig först att vi skulle ha ett trĂ€dĂ€ck med plats för vĂ„rt vindskydd, tvĂ„sittssoffa, glasbordet och tvĂ„ fĂ„töljer bredvid grillkĂ„tan, vi resonerade oss fram till ett större trĂ€dĂ€ck, har vi nu inte haft en riktig uteplats sĂ„ gick vi "all in"... Hundarna satt gladeligen i hundgĂ„rden och sĂ„g pĂ„ vad som hĂ€nde nĂ€r det jobbades ute och matte stĂ€dade inne... TrĂ€dĂ€cket blir pĂ„ 24 kvm och vindskyddet Ă€r pĂ„ 10 kvm, Ă€ntligen en uteplats jag drömt om 💗
 
Hönsen vÀrper i överflöd, fÄr ett 12- pack om dagen... FrÄgade snickaren om han bakade - gör nÄgon sockerkaka ibland - vill du ha nÄgra Àgg frÄgade jag, dÄ berÀttade han att han och hans fru ofta Äkte och köpte Àgg frÄn frigÄende höns och svarade ja... Plockade ihop 24 Àgg och satte ut i hans bil, syntes inte ens i den enorma Àgghögen... 
Hans fru hade blivit jĂ€tteglad över Ă€ggen och de Ă„t pannkakor till middag nĂ€r han kom hem... Hur glad blev jag inte att gĂ„van var sĂ„ vĂ€lkommen 😊 
 
Fortsatt stÀdning idag för mig, kÀra maken bar virke och hjÀlpte till i byggandet... Den 4 januari kommer de och bygger upp vindskyddet...
 
VĂ„r nyĂ„rsdansbana 😉 En ljusglimt i allt det mörka Ă€ndĂ„..
 
GOD JUL vĂ€nner! 🎄🎅🎁
 
 
LÀgger in en bild och ett tÀnkvÀrt ordstÀv i tidens anda.. 
 
Drastiskt men sant nÀr det nu upptÀcks sÄ mÄnga fler mutationer av viruset...DÄ det nya viruset gör barn svÄrt sjuka om vi ska tro SVT... Vad ger man för rÄd till förÀldrar?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora SmĂ„ Äventyr

HÀrligt med nytt trÀdÀck! :D
God jul! :D

Svar: Ja det kommer nog att bli superbra (eller vad vi gör det till 😉) God Jul till dig!
Kort

2020-12-24 @ 11:55:24
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Gunnel

Det Àr roligt att tÀnka lite framÄr och planera för varmare tider. SÄ gör vi med. Det var en mycket passande uppmaning. God Jul.

Svar: Ja det ljusnade i mörkret, Ă€r vĂ€l grillkĂ„tan uppe kan vi husera dĂ€r och grilla och mysa i eldens sken under alla Ă„rstider 😄 Har bestĂ€llt fem fĂ„rskinn till av mina fina vĂ€n, de ska vi ha i kĂ„tan sĂ„ vi sitter varmt och skönt.. Go fortsĂ€ttning pĂ„ julen!
Kort

2020-12-24 @ 15:54:57
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0