På facebook...

......Var ett minne upplagt på min sida,  jag hade skickat detta för 2 år sedan till dottern att komma hem och äta på eftermiddagen.....
 
Det var min dotter som delat mitt inlägg och skrev följande... "Vi har inga planer imorgon så det skulle passa jättebra om ni lagar detta igen och bjuder dotter och svärson"  😘 "Vi kan bjuda på pecanpaj till efterrätt 😉" Självklart nappade vi på detta 💗
 
Inlägget för 2 år sedan....Ikväll har vi förberett vår första pulled pork i slow cookern, kära dotter 💗 du får ett smakprov i morgon 😊
 
 Idag gjorde jag egen BBQ-sås, på en dl tomatketchup, lite över en matsked honung och ca två matskedar smokey, hot chiliefire...Smakade och tyckte den blev perfekt, stark men med inslag av sötma...
 
 
Först smör i botten, 1 dl vatten massor av vitlök, gul och rödlök... Jag och kära maken följer aldrig helt recept utan det blir alltid egna tester 😉
 
På med köttet på löken och sedan på med BBQ-såsen... 8 timmar låg, vi kanske kortar tiden lite då de inte hade hel karré utan bara skivor..... Berättar senare hur gott det förhoppningsvis blev 😉
 

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

mmmh!!! Vi har en slowvcooker, men har inte använt den på över ett år. Det är nog dags igen :D

Svar: Jag är som du, ibland används den inte på några månader men under hösten och vintern får den komma fram någon gång i månaden 😉
Kort

2020-02-07 @ 20:10:30
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Men åh vad gott med pulled pork! :D

Svar: Det vart jättegott 😀
Kort

2020-02-08 @ 10:58:48
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Lisa

Vi har ingen slowcooker men det kanske vore en bra idé att inhandla en sådan :) Ser gott ut det där :) Ha så trevligt med familjen. Kram <3

Svar: När det blir så långa kok blir det jättegott och smakerna kommer fram så bra! Det vart jättegott 😀 kram
Kort

2020-02-08 @ 11:35:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Fantastiskt! Min man har sömnstörning så han har både medicin och KBT och så allt annat såklart: undviker alkohol, undviker koffein och tein, mörkläggningsgardiner och svalt... så vet inte vad som hjälpte mest, hehe. Men tyngdtäcket stal han i alla fall av mig! Det verkar vara ett gott betyg! Det står att det ska väga 10-15 %. Mitt väger 10 kilo :D

Svar: Tack för svar... Läste din blogg för min man och han blev intresserad av att testa, så det får bli en MYCKET tidig födelsedags present då han fyller i oktober ❤️👍
Kort

2020-02-08 @ 18:15:56
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Emma Engström

Åh det är så kul att få upp minnen från medier tycker jag, brukar få det på vissa appar jag också! mysigt :D KRAM <3

Svar: Ja det är mysigt när påminnelser dyker upp 😀 kram
Kort

2020-02-09 @ 12:07:23
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0