Sjukvårdsbesök...

... Kära maken släppte av mig vid ingången, satte på mig munskydd och vandrade in, dörrarna öppnades automatiskt så jag behövde inte röra något utom den där elektroniska tavlan man registrerar sig på (undrar hur ofta de spritar den? 🤔 )
 
In kom jag efter 10 minuters väntetid, sjuksköterskan såg en gul prick, på min 5 cm långa och stenhårda svullnad och började klämma ut massor av var, en inflammerad talgkörtel informerade hon mig.. Läkaren kom och tittade och skrev ut antibiotika... Har du feber frågade sköterskan, tror jag inte svarade jag men jag har inte heller kollat.. Jag vill inte skrämma dig men får du feber, frossa eller yrsel ska du ringa ambulans direkt för när man har en böld på halsen i nacken är det känsligt och du kan även få blodförgiftning... Ok 😕
 
 Kära maken hämtade ut antibiotikan, tog en tablett direkt han kom hem, så stora 😱 Delade den och försökte få ned första biten, hulkade men lyckades att inte kräkas.. Jag mosar andra halvan sa maken och gjorde det och blandade i vatten, jag drack och kräktes... När jag skulle opereras 2018 kom en sköterska med en stor tablett jag skulle ta innan operation, den klarar jag aldrig att ta sa jag, men då fick jag en spruta istället... Ikväll delade vi tabletten på fyra delar, med några hulkanden gick de ned 👍
 
Kollar väl febern tänkte jag när jag kom hem från VC, den landade på 37,8... Fick stränga order av kära maken att ta tempen varannan timme och det gjorde jag, när tempen låg på 38 runt 17 ringde jag sjukvårdsupplysningen, fick rådet att åka till närmsta sjukhus 4 mil bort enkel resa, vi gjorde det, nytt munskydd på innan jag knallade in.. Fick rådet att vända mig till VC i morgon och att de ska skicka en remiss till en kirurgklinik så de får se hur långt ned bölden går och riktigt kunna rengöra den...Alla andra värden var bra och febern hade gått ned...
 
Något som förvånade mig var att jag var den enda med munskydd på VC, ingen annan i väntrummet, inte läkarna som ropade in patienterna, de saknade både visir och munskydd... Min sköterska hade visir.. Inte heller läkaren på sjukhuset hade munskydd eller visir, trodde alla inom vården idag ska skydda sig själva och patienter...
 
Vi mellanlandade på en pizzeria halvvägs hem och åt varsina supergoda hamburare, vi var de enda gästerna.. hemma strax efter 21, glada hundar väntade oss 💗
 
Så här förväntade jag mig sjukvårdspersonalen skyddsutrustade, för deras säkerhet och min skull... Bilden lånad här

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Konstigt att inte de som jobbar där hade munskydd, trodde alla inom vården hade det nu. Men det kanske bara är de som jobbar med de symptomen som har det?

Mysigt att komma hem till glada hundar! :)

Svar: Jag blev rådlös själv, som jag skriver även för vårdpersonalens säkerhet... kram
Kort

2020-07-30 @ 10:46:51
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Lisa

Håller med dig om att det var konstigt att inte personalen hade munskydd. Alla inom sjukvården borde ha det, inte bara för sin egen skull utan även för andras.
Skönt att dina värden är bra nu och att febern gått ned.
Det är så mysigt att komma hem till djuren när man varit borta. Man är alltid så välkommen :)

Kram <3

Svar: Vi läser i tidningar om hur det ska se ut och det stämmer inte med verkligheten, politiker säger att så här fungerar det nu... stämmer inte... jag kan ta ett covid 19 prov 6 mil bort enkel resa, det jag är mest intresserad av är om jag har antikroppar efter att ha haft svininfluensa, det görs inte i vårt län än.... kram
Kort

2020-07-30 @ 16:07:11
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Men oj, trodde nästan det var en självklarhet att man skulle ha munskydd inom vården?! Det var väldigt konstigt.. Ta hand om dig <3

Svar: Tar hand om mig och stannar hemma 😉 ... kram
Kort

2020-07-30 @ 17:53:08
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Men fy så du är med om, det där låter verkligen inte som något trevligt och jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart. Märkligt att de inte är med skyddade kan man tycka :-o.

Svar: Idag med stark medicinering är bölden borta och magen kass 😉 Jag blev rådlös över den dåliga skyddsutrustningen...
Kort

2020-08-04 @ 22:27:30
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0