Näthandel....

.... Ungdomarna blev inte särskilt förvånade när vi ställde in julen i år...De stöttade oss, visst ser de smittspridningen.... Hur jag gruvade mig för dessa två samtal, de hade redan räknat hur det skulle bli förstod jag... 
 
 Då smittan med covid 19 ökat i vårt län fick jag besked från snickerifirman idag, flera män sjukskrivna nu....vi kommer vecka 49 eller kanske tidigare
 
Idag kom paketet från Apotea  med hanskar och tredje paketet munskydd, tycker du det är skämmigt med munskydd frågade jag kära maken så får du sova på övervåningen i gästrummet? Tänker inte utsätta mig för en smitta igen...
 
Känner ett par som klarade sig pga munskydd då frun var diagnostiderad med covid 19 och han tillhörde en riskgrupp... De klarade det utan att mannen blev smittad... Jag kommer inte att besöka en affär/butik i julhandeln... Finns många butiker med varor jag vill ha men då ska de hämtas i butik, glöm det 2020, har ni inte näthandel får det vara för mig....
 
Pratade med min fina vän MH idag, akutsköterskan, sa att jag inte har någon lust att ta influenca vaccinet, strunta i det blev hennes svar ta däremot det mot lunginflammation istället det håller i några år, så vi beställer nog tid imorgon... 
 
Frossar lite i julen istället på nätet när jag inte kommer att göra det i vekligheten... Mammas fina ljusstake från slutet av 60-talet som jag vann på bingo när jag var 12 år....Den första elljusstaken i vårt hus som fick stå i finrummet....
 
Finrummet bestod av väldigt obekvämma möbler men det såg fint ut.... Ingen gick in där utom när fingäster gästade.. En bäddsoffa som inte var bekväm alls... Alla vaknade med ryggont... Där förstår jag idag att mamma bevarade sina "skatter" foton, sina böcker av "Bernard Nordh" och sin samling av fotogenlampor... Vi var många barn som fick härja fritt i huset, men inte i finrummet, med andakt gick vi in där... Det hade också ett andra styfte, då rummet var förbjudet område då vi inte hade gäster kunde julklappar tryggt förvaras där utan snokande ungar...
 
Finrummet hade röda, varma sammetstapeter... Här mammas stora monstera..
 
Soffan och fåtöljerna var väldigt hårda att sitta på, de blev ju aldrig insuttna 😄 gissar mamma och pappa köpte dem på 40 - talet...
 
Tror det var pappa som fyllde 60 år här, inte ett grått hårstrå än, pappa har lillsyrrans hund i famnen 💗
 

Kommentarer
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Jag undrar hur mycket trängsel det kommer bli på utlämningsställen inför julen. E-handeln lär ju öka och frågan är hur många som väljer hemleverans före utlämningsställe...



Svar: Det blir nog många paket till jul, som tur är har vår affär märkt upp var folk får stå, gillade Apotea som skickade sina varor med "early bird" hem till en, när man vaknade så hängde en påse på brevlådan....Men smartast är självklart hemleverans om det går...
Kort

2020-11-18 @ 12:27:20
URL: http://biglittleadventures.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0