Tack alla ni bloggvĂ€nner 💗...

... Och alla underbara mÀnniskor som ringer, jag har svarat i mobilen trots att jag grÄter för kÀnslan att bara fÄ prata med nÄgon som vet hur jag kÀnner dÄ de flesta av mina vÀnner haft och mist hundar..
 
Jag skriver ju ned mina kĂ€nslor för dagen och alla era bloggsvar har gett mig sĂ„ mycket sympati, igenkĂ€nnande och egna erfarenheter.. Det stöttar, lyfter mig och vĂ€rmer 💗 Min sorgebearbetning jag alltid gjort Ă€r att blĂ€ddra bland bilder under vĂ„r tid tillsammans, dĂ„ kommer tacksamheten för att vi fick den tiden tillsammans och allt kul, all kĂ€rlek som funnits, pĂ„ ett konstigt sĂ€tt sĂ„ backas sorgen med bilderna av glĂ€djen..
 
KĂ€ra Arne har kastrerats och mĂ„st ha tratt för att inte nĂ„ stygnen, Inez hade redan löpt en gĂ„ng, vi ville inte ha oplanerade valpar... En puss blev det inne i tratten 💞
 
Inez första dag hos oss och hon lĂ€rde kĂ€nna Arne 💞
 
Bosse ett Ă„r och Inez fyra Ă„r 💞 Matte stĂ€dar sĂ„ de fĂ„r ligga i hundgĂ„rden en timme, sedan vi hĂ€gnade in tomten för 3 Ă„r sedan med getstĂ€ngsel 110 cm högt, sĂ„ Ă€r hungĂ„rden nĂ€stan ett minne blott..
 
Bada Ă€r livet tycker nĂ€stan alla schĂ€frar 💗
 
Hopp, studs och bus, sĂ„ kul de alltid haft 💗 PĂ„ en promenad sĂ„ gjorde de av med 4 ggr sĂ„ mycket energi som jag som de alltid busade...
 
En septemberdag i skogen, en morgonsvÀng innan jobbet började..
 
StorleksförhÄllandena syns vÀl hÀr, men Inez var den som bestÀmde, det gör tikarna oftast..
 
Lite sök i skogen, Inez riktigt borrade ned klorna för att snabbt komma ivĂ€g nĂ€r jag sa ordet "sök" Full koncentration pĂ„ mig  💗
 
Köpte en dyr, men superhĂ€rlig madrass till dem i höstas, vi skar av den pĂ„ mitten och bĂ€ddade med vĂ„ra mörklĂ€ggningsgardiner.. Bosse ville alltid ha lite nĂ€rhet, denna syn sĂ„g vi var kvĂ€ll 💗
 
Idag pratar jag om Inez utan att grĂ„ta ( förutom dĂ„ jag kontaktade mitt försĂ€kringsbolag Folksam) Hade fĂ„tt ett brev att Inez inte hade nĂ„gon livförsĂ€kring, det har hon haft i hela sitt liv, ville bara försĂ€kra mig om att det var som jag gissade att den slutar gĂ€lla vid 10 Ă„rs Ă„lder den krymper alltid de sista Ă„ren ju Ă€ldre en hund blir,  men sjukförsĂ€kringen blir kvar tills djuret dött... Mötte Ă„terigen en av de mest sympatiska mĂ€nniskor jag pratat med, hennes empati gjorde att grĂ„ten kom, hon hade sjĂ€lv hund och sa att hon var sĂ„ rĂ€dd för den dagen hon skulle stĂ€llas in för faktum.. Hon gav sig tiden att prata med mig en go stund 💗 SjĂ€lvklart tackade jag henne för den fina mĂ€nniska hon Ă€r och önskade henne en underbar vecka och avslutade med en kram 💗
 
 
Idag fick jag meddelande om att jag hade paket pĂ„ ICA, visste att det var min/vĂ„r robotdammsugare som kommit, kĂ€ra maken hĂ€mtade ut den och den laddades.. Körde igĂ„ng den och den rengjorde vĂ„ra mattor 5 ggr bĂ€tte Ă€n vĂ„r vanliga dammsugare 👍 SĂ„ nöjd 😊 Bosse tyckte den var lite lĂ€skig nĂ€r den vrĂ€kte omkull nĂ„gra saker, dĂ„ rymde han upp pĂ„ övervĂ„ningen 😄 Hade turen att köpa en robotdammsugare pĂ„ kampanjpris som var för folk med husjur, den kostade 4199 men kostar i vanliga fall över 7000... Fick Ă€ndĂ„ tömma den en gĂ„ng dĂ„ den dammsugit mattorna..
 
Vilken hjĂ€lpreda 👍 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det var inte meningen att jag skulle vara anonym.

2021-03-30 @ 10:09:03
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

SÄ gjorde vi ocksÄ nÀr vi miste Santos.....plockade fram en massa kort och satt och mindes alla kul saker vi upplevt tillsammans. En liten tröst i sig. Kram

Svar: Det tröstar att minnas alla kul saker vi haft tillsammans med vĂ„ra hundar 💗 Dels att se glĂ€djen som fanns och inte den sjuka sista tiden... Kram
Kort

2021-03-30 @ 10:09:15
Postat av: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Jag Àr som du och gÄ igenom foton vid sorg, det blir ett sÀtt att bearbeta och behÄlla varje fint minne lite extra. Du beskriver det sÄ bra att det kÀnns som att jag satt bredvid dig dÀr och ser henne uppleva allt genom dina foton. <3

Svar: Tack för fina ord... Har inte orkat blogga efter förlusten..
Kort

2021-04-04 @ 15:45:50
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Carolina

Beklagar, förlora ett husdjur som stÄr sÄ nÀra Àr hemskt. Jag avlivade min Àlskade Ginzo för ungefÀr ett Är sedan precis och han blev tyvÀrr bara 1 Är och 2 veckor :/ det gör ju sÄ ont men man fÄr tÀnka att man gör det för deras eget bÀsta <3
Skickar med kramar!

Svar: Jag gissade det dĂ„ jag sĂ„g din blogg, sĂ„ tungt att förlora ett kĂ€rt husdjur och familjemedlem, kram 🧡
Kort

2021-04-25 @ 10:46:56
URL: http://knaset.com

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0