Gammalt ordspråk....

.... Latheten bedrar visheten... Det blev vi varse 😣 Körde igång robotdammsugaren i måndags den rullade iväg en halvmeter sedan la den av... Testade igen på onsdag med samma resultat. Tog upp den på bordet och kollade om dammbehållaren var full, det fanns knappt något i behållaren började rengöra borstarna från mina långa hårstrån och hundens, fanns inte mycke hår och när jag skulle rulla borstarna för att rengöra tog det TVÄRSTOPP...
 
Berättade för kära maken om problemet han plockade fram verktyg och försökte få bort borsten... Men det var tji...
 
Googlade på vår dammsugare och insåg att många hade samma problem och frågade hur de kunde få bort borsten, inget svar till någon... De 4500 kr kunde jag slängt istället på dyngstacken istället för betala för f...nskapet... Det blir vanliga dammsugaren i framtiden.... Det enda jag kan ge robotdammsugaren kredit för var att mattorna blev 5 ggr bättre dammsugna än vad den vanliga dammsugaren kan... I sju månader höll den... ynkedom!
 
Köpte min robotdammsugare och hämtade ut den den 29 mars, på tok för kort livslängd...
 
Här skrev jag bloggen om hur vi miste Inez i hennes tumörkörtelcancer men även då jag fick min robotdammsugare

Kommentarer
Postat av: Ajli Müller

Men det var verkligen bedrövligt. Men utnyttja garantin, det brukar väl vara 1 år på elektronik! Jag är själv usel på att dammsuga. Tar lite "där det syns" hehe... men när man lagt så mycket pengar vill man ju ha resultat, och lite längre än sju månader ;P

Svar: Problemet är att jag inte vet var jag köpt den, får börja leta i mail och kika på klarna... Gissar ingen robotdammsugare klarar en schäfers hårfällning och mitt långa hår... Jag är precis som du inget fan av dammsugning därför var det så skönt att slippa dammsuga och göra annat när roboten fixade städningen 😊
Kort

2021-10-18 @ 16:13:04
URL: http://ajlimuller.se
Postat av: Ajli Müller

svar: Vad härligt att du gillar högtider och traditioner så mycket! Och tack för önskeinlägg med saker jag inte gillar - ja, som dammsuga! Det ska jag absolut göra :D

Jag förstår, det var värre! Hoppas att den återvinns inom tiden för garantin i alla fall, så du slipper dammsuga även framöver! I alla fall i ytterligare sju månader... det är klart, schäfrar och långa kvinnohår är en ganska tuff match.

Svar: Kul att du gillade min önskning 😊 Jag skrev en stjärna på en Neatoförsäljares sida och skrev hur lång livslängd robotdammsugaren haft och att jag sett minst 10 kommentarer med samma problem och att de inte fått svar... Har fått svar på både mail och sms vart jag ska vända mig... Är realist och händer det om ett halvår igen får jag betala när den stannar igen... Då struntar jag i robotdamssugare...
Kort

2021-10-19 @ 15:27:30
URL: http://ajlimuller.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0