Två julklappar klara...

Ja, ja sa en av mina bästa vänner för två veckor sedan du brukar ju ha dina julklappar klara i oktober 😉
 
Förra tisdagen sedan ringde barnbarnet Mille, - mormor jag har en gåva till morfar, vill ni komma och hämta mig? Självklart svarade jag.. Klockan 19 var vi på plats efter hans teater repetion på kulurskolan och sedan hängde morfar upp hans cykel på bilen.... Mörkret kommer... Jag känner så väl igen mig i mörkerrädslan jag haft i hela mitt liv, men jag hade inga gatlyktor på bonnlandet som lyste mig hem....
 
Presenten var en jättegod sockerkaka han och en kompis bakat på hemkunskapen 💗 Att vi får finnas kvar i hans liv efter ett och halvt år med covid 19 känns så bra 💗 där inte vår gemenskap fått funnits naturligt som tidigare 😥
 
Hösten ramlar på...
 
Inga löv på lönnen nu....Ett fasligt sopande på trädäcket...
 
Löven samlas i drivor...
 
 Kvällshimlarna blir mer och mer vackra...
 
💗
 
Det här var nog inget våra politiker tänkte på 🤔 och med höjda elpriser är vi nog många som tänker elda i våra vedpannor/vedkamminer igen då elpriserna även skenar i höjden, med dålig pension så stängs vattenvärmepumpen av och vedpannan tas i bruk igen.... kortsiktigt tänkt av våra klimatsmarta politiker 😡

Kommentarer
Postat av: Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Men du så gulligt med sockerkakan. Det där med mörkrädsla känner jag igen. Ditt liv tycks ju också varit kantat av tuffa saker, jag undrar ibland om det är en del av rädslan för mig. Mörkret... Tystnaden och det otrygga.

Svar: Visst var det gulligt 😊 Jag har inte överfört min mörkerrädsla till mina barn, då berättade mitt logiska jag att mörkret var ju bra och man kunde gömma sig i det..... Själv tror jag som du att ljuset och familjen fick mig att känna mig trygg, men ensam i mörkret fanns mina värsta fasor som jag inte kunde namge pga en inte oro och otrygghet som inte mina fosterföräldrar skapat utan mitt tidigare barnaliv och tidigare/senare erfarenheter.... Kram
Kort

2021-10-27 @ 09:47:28
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0