Fy vilken kall vår och försommar....

Eftersom jag har gått ned så mycket i vikt, så har jag nog inte mycket underhudsfett och fryser ofta (som jag skrivit tidigare) Igår låg jag under två fårskinn och lyssnade på ljudbok då det åskade i vårt län, vi klarade oss dock 😊
 
... Idag satte vi upp hönsens sommarhage så de kan äta grönt och goda insekter, hade undertröja, skjorta och canada jacka på mig för att inte frysa... Blev så glad då jag svettades och var tvungen att ta av mig jackan, syrenerna luktade så gott när vi satte ned stängslet... Regn utlovat i många dagar nu....
Räven bar även bort keramikskålen vi lagt maten i igår, den var dock inte lika behaglig att bära på som plastskålen så den låg i vedboden... nu har vi satt maten uppe på skullen, det var ju vildkatten vi skulle mata... Skatorna har även hittat in nya  vägen som vildkatten och räven tar 😣
 
Vi kikar ständigt ut genom fönstren för att inte räven ska knipa någon av våra höns 😥 Räven besöker oss alla tider på dygnet har vi sett ... Gissar räven är en hona, hon kan ha ungar och hennes ben är inte av då hon kan lyfta det så vi har inte kontaktat någon jägare....Ikväll en hagelskur med imponerande regnbågar som följd 😊
 
De vita stoparna på bilden är det provisoriska sommarhönsnätet, hönsen älskar att äta gräs som ger fantastiska äggulor..
 
En bättre bild på regnbågarna...
 
Hönsen älskar att äta gräs som ger fantastiska äggulor..
Dessa ägg går inte att jämföra på samma dag som affärens, så mycket mer smak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0