Idag skulle jag filma räven....

Idag fångade skatorna mitt intresse, de skränade och så även hönsen, kikade ut genom fönstret och såg något gulrött krypa in under grunden under logen och antog det var räven... Klockan var runt 15... Gick och hämtade mobilen för att fånga en film på räven när den kröp ut, skatorna försvann och strax efter dök ett rävhuvud upp från grunden, började filma trodde jag, (inte första gången det misslyckats) följde räven och såg att den skadat sig då den inte ville stödja på ett framben. Den försökte ta sig in på logen, men nu har vi barrikaderat så varken skator eller räv kommer in och äter upp vildkattens mat. Räven blev rädd och försvann från gården då kära makens bil svängde in på gården med vår fredagspizza....
 
När räven går ute i hagen har vi tidigare sett att skatorna ger sig på honom så fort de ser räven, så lite nytta gör kanske skatorna på vår gård...
 
Vi är så glada att Vilden inte gav upp oss under veckan vi inte matade honom när vi försökte att hitta på lösningar för att inte mata alla djur runt gården..Strax före 1 i natt dök han upp..
 
Det regnade en hel del vid den här tiden idag, så katten är på väg att lägga sig i höt...
 
Nog hade jag även velat gynna räven att ligga på logen igen i ösregnet... Jag blir så kluven, räven har ju blivit en trogen gäst precis som Vilden 😞  Har precis nu kikat på tidigare bilder då jag har en misstanke, kikat på bilder och det ser ut som att räven i många bilder håller upp vänster tass/ben, kanske är den skadad och söker enkel mat hos oss för att överleva 😥 Det är kanske också därför skatorna ger sig på räven så fort de ser den, då den har ett onormalt beteende, jag får börja tänka igen 🙄.. I förrgår var det bara räven som kom och åt då han tog sig in under våra barrikaderingar, nu har vi förstärkt det och nu funkar det... Har laddat upp en videokamera om räven kommer igen då mobilen inte är att lita på..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0