Överraskningar...

Idag ringde telefonen, min lillasyster berättade att vår 90 åriga far flyttat in på ett äldreboende, som lillasyster och bröder sett till, den hjälpen behövde far 💗 jag hade märkt sedan juli att han nog blivit dement, litegrann men oftast klar, jag och kära maken tittade ibland oförstående någon gång  på varandra då vi inte riktigt förstod vad han menade...
 
Min far ringde mig tidigare för ca 3 veckor och frågade om jag ville ha ett minne från honom en lampa i hallen, jag hade inget minne av den, sedan vi hade vårt första möte för 11 år sedan hade jag besökt hans lägenhet 1 gång, vi träffades alltid vid båtklubben i husvagnen och så även hemma hos oss... Jag hade ju fått många fler nära och kära minnen/presenter av honom i närtid som betydde så mycket mer för mig..
 
Ikväll fick jag en present till, en bror vi alla syskon inte haft vetskap om, om vi alla barn skulle levt idag skulle vi vara nio stycken 💗 Han är tre år yngre än jag   💗 Jag kommer inte att höra av mig till honom, bara vetskapen gör mig glad, har ju förlorat min äldsta bror i covid och min tvillingbror flera år tidigare... 
 
Själv har jag  och min tvillingbror varit fosterbarn från två års ålder... vetat mitt ursprung men totalt landat i min UNDERBARA fosterfamilj, visste tack vare min farmors syster att jag hade två halvbröder, 
 
2011 vid min tvillingbrors död  fick jag tre syskon till, även ett tvillingpar till i familjen där min lillasyster blev drygt en månad innan hon dog, henne har jag gråtit över så många gånger, hon föddes och dog utan min vetskap 😭
 
Livet är märkligt, jag omnfamnar allt idag, en bror till  💗 jag tänker inte rucka på hans vardag och det han inte känner till.... En dag när vår far inte finns längre så får han veta hur många halvsyskon han har, då får det bli hans val om han vill lära känna oss...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Förstår att det känns underligt att "få" nya syskon helt plötsligt. Men man väljer ju klart själv om man vill träffas. Kram

Svar: Eftersom vi inte vet om vår "nye" bror vet om vår existens, så vill vi inte förstöra något för honom och hans familj.. En dag får han själv välja om han vill träffa oss, kram
Kort

2022-11-10 @ 10:25:42
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Elenor

JA tänk vilka kringelkrokar våra liv kan få ibland. Har även jag en 90 årig far och i nästa månad ska han flytta från sin lilla stuga in till en lägenhet inne i mer bebodda trakter och få lite hjälp med det dagliga. Själv har jag bara en bror men gissa om jag önskat att jag hade haft flera syskon men man kan ju aldrig veta😉

Svar: Det blir så många tankar och känslor när saker som gäller ens föräldrar förändras, sorg över att en epok försvinner i livet som varit självklar, jag har haft 14 syskon, fyra från min fosterfamilj.
Kort

2022-11-19 @ 20:45:46
Postat av: Elenor

Läser och begrundar, man både får och mister här i livet. Hoppas att ni alla får en fin och fridfull jul🧡

Svar: Kram 🧡 önskar er detsamma..
Kort

2022-12-16 @ 08:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0