En stor rädsla infann sig igår...

Var ute och letade efter Börje hela förmiddagen och eftemiddagen, ropade på honom.. Vet att lodjur finns hos oss och en katt har ingen chans mot dem..
 
Fick ett meddelande på messenger att Börje sökt sig för första gången ut från gården till en granne, Börje hade  gått in genom en kattlucka och ätit sig mätt...
 
Skrev detta meddelande på Facebook " Hej kära grannar! Om Börje kommer till er så ge honom ingen mat, ni kan självklart inte rå för att han går in genom er kattlucka, men plocka undan maten. Vi har bara haft Börje i drygt 4 månader och vill inte han ska bli "husvill", det var detta som hände honom i förra samhället när han flyttade in till en ny familj som matade honom och sedan övergav honom. När Vilden kom frågade jag er grannar om det var någon av er som ägde katten? för jag matar inte någon grannes katt.. Tack på förhand 😊 Börje är hemma igen ❤ Saknad hela dagen"
 
 
Skrev även detta meddelande till en vän på FB som förlorat en katt till andra som matade honom " Nu var det ingen som matade honom frivilligt igår fick jag veta, när husägaren kom hem till huset på kvällen så satt Börje inne och käkade deras kattmat, men som du skriver så finns det många som matar en gullig katt, Börjes uppfödare hade kattlucka så han är van vid dem och knatar nog glatt in i dem.. Det viktiga är att ta bort kattmaten om man ser att han kommer in, tills han går ut igen, mat får han här hemma så han vet var hans hem är. Vet att vår katt Rambo smet in till husägaren flera gånger då han ville slippa lilla "dryga LillGurra" Men Rambo knatade alltid hem, han hade växt upp hos oss och jag hade inte haft någon vetskap om det om de inte berättat det för oss..
 
Viktigt även med Börje är ju att pälsen bör skötas dagligen, gissar han bara är halvvägs i utväxt. Idag har han varit inne 6-7 gånger, sovit inne en stund och gick nyss ut runt 22. Börjes nattbravader har vi ingen kunskap om, han är ofta på logen och vaktar ute i timmar över sorkhål som tidigare katter gjort
 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Jag förstår om du blev orolig! Skönt att han har kommit till rätta och katter är ju smarta så ser de möjligheten att få mat någonstans så tar de ju den. Hoppas Börje håller sig i närheten nu! Hoppas du får en jättefin onsdag vännen! Jag och Calle ska strax åka iväg på Rejmyre Marken. Stor kram 💖

Svar: Magen knöt sig när jag såg meddelandet, stor oro och jag gick ut och ropade på Börje flera gånger så högt jag kunde, plötsligt satt han på trappan, kurrande och gosig, sedan har han hållt sig hemma, hoppas det bara var ett äventyr Börje var ute på, just nu sover han ute på kattbänken på trappan 21:53 💖 Idag har han varit inne mer än vanligt, trots att det inte regnar 👍 Kramar
Kort

2023-07-26 @ 10:56:30
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

Så skönt att han håller sig hemma nu. Hoppas det fortsätter så! Jag ska strax krypa ner i sängen nu efter en jättefin kväll ute med Calle. Det blev att lyssna på Eldkvarn en stund först och sedan tog vi en promenad till en pub i närheten och satte oss på en uteservering med ett varsitt glas med dricka innan vi promenerade hemåt. Godnatt fina du och jag hoppas du får en riktigt fin dag imorgon! Kramar 💖

Svar: Låter som du haft en underbar kväll, sista gången läste jag som Eldkvarn uppträder 😞 Hoppas du sovit gott och får en fin torsdag, kramar 💖
Kort

2023-07-26 @ 23:13:52
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Gunnel

Förstår att du blev orolig. Låter lite läskigt med lodjur i närheten, tycker jag. Kram

Svar: Vi har alltid haft lodjur runt oss och vi är rädd om våra katter, en av mina grannar förlorade nog en av sina katter till lo i våras, kram
Kort

2023-07-27 @ 09:13:56
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0