Tranor ❤

Så fort tranorna kommer till gården så trumpetar de ett bra tag, under alla 35 år vi bott här har de kommit var vår ❤ De häckar nog någonstans vid våra åkrar, vi hör dem men har valt att inte leta efter deras häckningsplats då vi inte vill skrämma bort dem ❤.
 
När Mille skulle sova över hos oss, så fick jag spela upp tranornas läte så han inte skulle bli rädd när de trumpetande runt 3 på natten. Det fungerade bra då han visste vilken fågel det var som lät i hagen.
 
 Så mäktiga fåglar  ❤.
 
Vacker kvällsskymning från i fredags klockan 22:14
 
Så vackert med alla blomster just nu, bilden tagen idag efter en regnskur den 16 juni.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Så spännande att ha tranor så nära inpå. Där min dotter bodde tidigare kom alltid storkarna och hälsade på utanför deras trädgård. Kul med lite annorlunda besök. Kram

Svar: Ja vi har alltid vilda djur nära gården, vore mysigt att få se storkar också. kram
Kort

2024-06-18 @ 11:06:09
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Min kommentar försvann just. Ska se om denna kommer in innan jag skickar föregående en gång till. kram

Svar: Din kommentar fanns här, kram
Kort

2024-06-18 @ 11:07:57
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0