Regn i massor....

...det verkar vara varannan dags väder nu. Ska bli fint i morgon och det är jag glad för när nu eleverna ska ha en dag ute och även får möjlighet att bada.
Laddade över bilder från mobilen och sätter in några av de bilderna idag. De första bilderna är från 5 juli när Mille, jag och hundarna gick ut och plockade blåbär (Sotis var med oxå men han var den enda som inte åt bär)


Mille tyckte det var både skojigt och gott ♥


Inez äter blåbär bredvid Mille...


Arne har fullt sjå att äta bär ;)



Syrran Jane har tjatat på mig attt hon vill se hur håret blev sedan jag klippte mig, nå! så här blev det =) Uppklippt och urtunnat. Bild från 8 augusti


Ser ni den stackars älgen, den har fått benet avslaget tack vare att människor inte kunde bjuda den på några äpplen :-( ......Utan skrämde bort den från trädgården så den sprang ut framför min svärsons lastbil, sedan linkade den trebent och la sig i en annan trädgård. Fick bilden på mobil från svärsonen och han ringde mig även på jobbet och berättade hur det gått till. Tack goa T....... för att du är en fin djurvän och stannade på platsen och såg till att jägare kom och älgen slapp lida mer...På våra länsnyheter just den dagen berättade de om att folk slarvar med att märka ut platser när de kört på djur så att många djur får lida i onödan...


Sista bilden är från idag, jag och Mille pratar med varandra på telefon...dottern tog bilden och skickade den till mig. Jag är pratglad men när Mille och jag pratas vid får jag inte en syl i vädret =) Pratade även med mitt andra goa barnbarn idag, hon har börjat skolan igen...4:e klass, så fort tiden går..

Ordspråk: Livet har många bra stunder. En av dem är dagen man får barnbarn./ Gudrun Vinsrygg
Trackback
RSS 2.0