Jag är bara T R Ö T T...

Fortsatt sjukskriven till den 28 juni, vi får se om försäkringskassan godtar min läkares sjukskrivning denna gång utan oro och överklaganden från min sida. Förra gången jag blev sjukskriven fick jag kämpa hårt för min rätt att få sjukpenning se här . Har inte fått något besked ännu från försäkringskassan, den s e g a s t e instansten kanske?......
Jag sover länge och mycket, att bara handla gör mig trött resten av dagen, med andra ord ..Jag orkar ingenting just nu. Har heller inte kört bil sedan jag körde hem på skärtorsdagen, törs inte köra pga min yrsel som kommer vid minsta lilla stress. Jag är i varje fall lugn för jobbet för min vikarie är en av mina bästa kompisar och jag vet hur väl hon tar hand om och hjälper ungdomarna ♥ men jag saknar mina fina ungdomar så mycket ♥
 
Bilder från maj...men de är få och oftast tagna med mobil ;)
 
Den sjätte maj hade vi så här ljuvligt grönt.
 
Dubbla regnbågar den 14 maj.
 
Den 6 maj gjorde vi en utflykt till hundarnas paradis, dotter och Mille var med  ♥
Bus som vanligt =)
 
Schäfrar älskar vatten är vår erfarenhet ♥
 
Inez simmade och njöt för första gången i år  ♥
 
Mille var ju tvungen att bestiga den höga flishögen, med härlig utsikt =)
 
Jaahaapp då skulle jag ju oxå ta mig ned igen..... Hur?
 
Kana ned är en säker metod.....
 
...gick ju fint.....
 
....no problems för en tuff kille =)
 
Så blev det då dags att göra om vårt avlopp, vi som bor på landet måste ju ha egna reningsverk som kostar oss skjortan. Vi hade redan ett bra reningsverk...men kommunen kunde ju inte göra något undantag??? Vad skulle de andra säga som var tvugna att byta? Får jag ork igen ska jag förklara...
 
Ett fungerande system......bort, killen som tömde vår tank skrädde inte orden över de nymodigheter som kommunen påtvingat oss.....
 
Vi hade duktiga entreprenörer som var både billiga och gjorde ett mycket bra jobb, de tömde även gården på lite "skit" här åker traktorn med på flaket.....Vi hade tagit in offerter från flera företag och det skillde mycket på priserna.
 
Med blandade känslor såg jag traktorn försvinna från gården...
 
11 maj, syrenblommor i väntan på sol och värme.
 
Gården idag, vi har sått gräsfrö men gör oss inga större förhoppningar om att de ska gro i sanden ;)
 
Tulpanerna som ihärdigt blommat under alla år efter vår skogsväg, de står en bit från gården....
 
Tulpaner på gården ♥
 
Detta var en tung fångst för Sotis, han hade väntat länge på sitt byte i hästhagen......
 
.... så stolt jägare =)
 
Mellan hägg och syren är det som vackrast om våren....
 
....Häggen blommar för fullt men syrenerna låter vänta på sig, det tackar vi för =)
 
Liljekonvaljerna blommar och doftar ljuvligt =)
 
Jag och kära maken gjorde en utflykt för första gången till skogsbrandområdet från i somras, otäckt var det att se hur mycket som brunnit upp.
 
Allt var dött, totalt livlöst...som ett månlandskap.
Men så såg vi ett litet hus....
 
 
där det brunnit....
 
... runt omkring och det klarade sig och även några andra hus =) Vi vet att det fanns många som miste sina hem och ägodelar, så ledsna för deras skull, men man förvånas över eldens nyckfullhet som lämnade dessa hus kvar fast de var omringade av skogsbranden
 
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda


Hej min fina bloggvän !

I allt som händer har vi alltid ett val och det är hur vi själva ska reagera på det.
Men även om det som händer verkligen är tungt, så blir det lättare om vi väljer att fylla det lite mer med en känsla av att allting faktiskt kommer lösa sig,
tanken om att det är en öppning för något nytt ! Tror på det kort !

Skickar den bästa kramen och en massa energi till dig !!
Om man ser en regnbåge är det ett tecken för lycka !

2015-05-27 @ 12:24:29
URL: http://amaandar.blogg.se/
Postat av: Freja

Känner igen mig i den där hopplösa tröttheten! Orkar inget, huvudet vill men kroppen säger nej...

2015-06-02 @ 22:02:47
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Monica o Jacob

Vilka härliga vårbilder:-)
Ja du i det här landet ska man vara frisk för att orka vara sjuk, hoppas du inte får några problem.
Vilken tur den lilla stugan haft ibland är det nästan så man tror på änglavakt.
Ha det bra och krya på dej/KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0