Igår...

... Var morfar och barnbarnet till en vän/lite längre bort granne och köpte en åkgräsklippare, barnbarnet vill laga upp klipparen och sälja den med vinst..
 
Han har en jämnårig kompis som nog fört in honom på den vägen som köper maskiner för att lagas.. Ser inget fel i det, maskinen kostade 400 kronor och skulle barnbarnet få fart på den så kan han tjäna mer än det dubbla. 
 
Gräsklipparen hamnade på vår gård då dottern sa ifrån då de har begränsade ytor på en villatomt i samhället..
 
Idag åkte morfar och Mille till en butik (typ järnaffär) i vårt samhälle och köpte en ny "rem" till gräsklipparen (de hade den gamla med sig för måtten) De kämpade på ute i duggregn, men den kom inte på plats..
 
Gissar vårt barnbarn förstår att detta inte blir den lätta historia han kanske trodde, jag och maken är inte tekniska men Milles farfar och även pappa till viss del är det, gissar farfar fick igång den rätt lätt om han fick tillgång till gräsklipparen..
 
Sitsen är sönder och tar in vatten i skumgummit, sa åt Mille igår, Sitsen är minsta problemet, får du igång den så lagar jag den 😊
 
Önskar att gräsklipparen kunde transporteras till farfar i Dalarna så han kunde lära Mille hur han ska göra/ tänka på i renoveringen.. Praktiska/kunnande människor behövs så väl i vårt samhälle idag som alltid.. berättar om vad som händer..
 
På kvällen stoppar regnet, det klarnar upp, dimmorna stiger efter dagens hällregn.. Många har börjat jobba efter semester och vill hålla sommaren kvar med grillning vid uppehåll..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

En företagsam kille. Hoppas han får rätt på klipparen. Kram

Svar: Hoppas han får det också men farfar är nog bästa läraren då han lagar bilar med mera.. Kram
Kort

2023-08-13 @ 10:11:15
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Så härligt med ett företagsamt barnbarn! Håller tummarna för att han på något sätt lyckas få fart på den! Visst är det viktigt med alla dessa händiga människor! Min pappa var en sådan människa som man kunde be om precis vad som helst om man behövde hjälp. Han var dock noga med att det var jag själv som skulle laga saker eller göra saker som jag bad om hjälp om och att han stod bredvid och instruerade mig. Jag har verkligen pappa att tacka för att jag blev den självständiga person som jag är idag. När jag flyttade hemifrån målade jag om och tapetserade om hela min lägenhet själv efter hjälp av pappa med vad jag skulle använda för penslar, färg, tapetklister etc. Jag tror att det är viktigt att kunskapen får leva vidare från generation till generation. Många väljer idag att googla och titta på en Youtube film istället för att be någon om hjälp...
Stor kram fina du och en puss på nosen till fina Börje 💖😻

Svar: Visst är det viktigt att ta vara på föräldrars och andras kunnande, tufft av dig att renovera din lägenhet själv men kul också att få det precis som man vill, kramar tillbaka 💖
Kort

2023-08-15 @ 11:01:45
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0