Magiska brevlådan...

Vår brevlåda levererade idag igen 👍❤ Blev över en timmes rensning av godsakerna, hade en rättegång i lurarna, lyssnar på prime crime, rättegångsappen, och krimofon.. Frös in fyra påsar med en halvliter i varje, sedan stekte vi på kvällen och avnjöt en liter svamp, även i år levererar vår bästa brevbärare, tusen tack ❤👍😘
 
 
Rensat och klart, säkert 3 kg 💖 😊
 
 
Nu är påsarna i frysen 😊
 
 
Mätte upp en full stekpanna till kvällens godisätning 👍😊
 
💯 Så gott 💖
 
 
Det finns så många UNDERBARA människor i vår närhet som vill oss väl och är omtänksamma ❤😍  Är så tacksam för denna fina vän som gav oss möjlighet att rädda Börje, som inte gav upp i min "djursorgsrädsla", tror det är det tredje året hon levererar svamp till oss, förr plockade jag/vi på hundsvängarna, kunde våra svampställen efter 35 år på gården ❤
 
 Efter svältåret 2021-2022, så försvann alla muskler då jag levde på smooties..
 
Symptom vid proteinbrist
"Trötthet och svaghet är en annan följd av att muskelvävnaden bryts ner. Du kan också få problem med håravfall eller tunt och sprött hår, och även naglarna kan påverkas då hår och naglar är uppbyggda av protein. Långsamt läkande sår är en annan följd av proteinbrist".
 
Mitt tjocka hår är ett minne blott, det börjar komma tillbaka nu när jag kan äta "lite" igen.. 
 

Kommentarer
Postat av: Heléna

Så mycket svamp! Ser otroligt gott ut! Så otäckt med proteinbristen! Förstår att orken inte räcker till när musklerna försvinner 😞 Håller tummarna för att du ska kunna äta ordentligt igen!
Jag har godkänt alla kommentarer på min blogg nu och svarat på dem. Hoppas alla dina kommentarer finns med så inte Blogg. se har skickat bort dem i tomma intet! Jag har själv haft svårt att komma in på vissa bloggar.
God natt vännen! Kramar 💖💖💖

Svar: Jag brukar ge min vän färska ägg när hon varit så vänlig och gett mig svamp, men just nu har mina höns värpuppehåll tyvärr, men hon får senare när de kommer igång igen... Hoppas du sov gott i natt, kramar
Kort

2023-08-15 @ 22:54:32
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0