Regn och åter regn..

... Katten Börje kom in tidigt i morse, då vi inte har en kattlucka så kikar vi ut var gång vi går upp på natten/tidig morgon som vid 02, 04 osv och under dagen.. kära maken släppte in Börje vid 04, han låg och sov hos oss i sängen i flera timmar, när vi gick upp åt Börje sin älskade blötmat och gick ut.. Regnet strilade fortfarande ned nästan hela dagen, när jag släppte ut hönsen regnade det friskt vilket inte bekymrade dem..
 
Vid 23:30 kikade jag ut, ett glatt jamande mötte mig och nog den blötaste katt vi haft,, ju mer päls detsto mer väta, varnade kära maken om gos i sängen av en iskall och blöt katt, han fick sitt älsklingblötfoder, lite värmt i micron då jag öppnade förpackningen i förmiddags, tror ingen människa eller katt vill ha kylskåpskall mat..
 
Man hade nog kunnat "vrida" ur Börje all vätska 😄 Gissar han varit till grannen och överraskades av ösregnet... Men oftast tillbringar han regnskurarna på logen, möter upp mig när jag stänger in/öppnar för hönsen..
 
När jag skulle gå ut i kväll och stänga in hönsen gick han in, vi stängde dörren och han blev ensam kvar inne, något han inte är van vid.. Kära maken hämtade posten och jag nattade hönsen.. När jag kom runt huset så satt Börje där och jamade när han såg mig och sprang mot mig, smekte och pratade med honom, sedan sprang han till trappan och ville in 💖 inser att Börje är en "mattekatt" var jag inte inne ville han ut igen 😄
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Kan tänka mig att det var en blöt katt efter allt regnande.

Svar: Milt sagt blöt 😁
Kort

2023-08-10 @ 09:09:17
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com
Postat av: Heléna

Fina Börje 😻 Kan tänka mig att det är mycket päls som blir våt när han är ute i regnet! Mina kissar är också mammagrisar 😻😻 Hoppas du får en riktigt fin torsdag! Jag och Calle är i Borås nu. Kramar ❤️

Svar: Mammagrisen märkte vi först av idag , då husse kom in före mig och han ville ut igen och väntade på mig vid husknuten och sedan sprang före mig in och sov inne över 12 timmar ❤️.. Kram ❤️
Kort

2023-08-10 @ 15:03:31
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Elenor

Vilken kärleksförklaring🧡

Svar: Ja man blir varm i hjärtat, min man säger att han hör direkt när Börje kommer in då min röst förändras till ett gulligt "joller" 😁
Kort

2023-08-10 @ 20:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0