Blixtvarnaren larmade..

.. Blixtvarnaren larmade, vi hörde mullret, den första åskan denna sommar, drog ur datorer, jag lyssnade på min bok och kära maken löste sudoko.. lite mer muller.. De mörka molnen drog sakta bort under några timmar. 
 
Men först trodde vi nog att det skulle braka loss, ni ser att vi haft regn tidigare då våra gräsmattor blivit grönare, vi slapp som tur åskan, ingen mer varning i telefonen, lite muller på avstånd bara.. Sedan vräkte regnet ned, gissar det även fanns hagel inblandat ...
 
Här stiger dimman upp efter regnet en bild från 5 minuter sedan (21:56), potatisen växer, blommar och frodas, tyvärr klippte min kära make några dillplantor då han klippte  gräsmattan sist 😥 Han förstod det då det luktade dill 😞 hoppas jag återigen får samla ihop ett "årsbehov"..
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det har varit ett par åskväder med hagel här med, men just nu är det aningen för varmt för min smak. Kram

Svar: Jag håller med dig, kvavt som tusan, hårbotten är blöt i värmen, idag gillar jag varken värmen och de stora doser pollen som är just nu 😞 Åskan har gått runt oss Gudskelov, vi bad Telia ta ned vår gamla telefonanslutning, sedan dess har det varit lugnt på åskfronten sedan 2018, då så mycket förstördes i hemmet efter minst tre direktnedslag av blixt på gården..
Kort

2023-07-09 @ 09:39:27
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0