Jag som inte skulle..

.. ta en djursorg igen.. En kompis till mig, så även granne berättade om honom och jag som inte skulle ha katt igen veknade, vi hade kastat en massa saker, men hon kom med massor av kattsaker ❤ Så vi kunde börja om igen, nu är han rakad då han hade en massa tovor i den långa pälsen..
 
Bilden jag fick först gjorde att mitt hjärta grät 😭 En rakad katt, helt rätt då tovor gör ont, men katten kan inte vara ute i snöfall och kyla. Det var den här kissen som vi bestämde oss för att försöka rädda...
..
 
 Idag fick vi bilder hur katten ser ut med sin päls, så enastående vacker 💗...
 💗💗💗
 Kanske en norsk skogskatt, oavsett ras så behövde katten hjälp 💗
 
Jag har ju haft tre stackars katter som ingen brytt sig om, Sotis vildkatten som var kastrerad (Scrolla upp från kommentarerna), han låg under stallet och läkte ihop, ständigt attackerad av gammel Gustav, men Gustav åkte på däng, flera veterinär resor, de hatade varandra men ingen ville lämna gården (trots allt vad "vetenskap" säger) De spottade och fräste då de mötte varandra, men slagsmålen blev få.. LillGutti var ju en polishämtning av mamman, den mest kreativa katt jag haft (i att göra saker ingen annan katt har gjort, välta det mesta på fönsterbräden, trasa sönder tapeter, klättra upp på tapeterna om det satt en sömndrucken fluga i taket) Så även vår första katt som var vildkatt och som vi tog som unge...
 
Hur glad jag blev över katten hade jag nog aldrig trott att jag skulle bli ❤ Jag trodde "djursorgsrädslan" skulle ta över.. Men djurälskandet tog över ❤ Jag hoppas att han kan bilar och trafik som fyra av våra katter som klarat trafiken och överlevt då de blivit några år innan de kommit till oss.. De dog av ålderdom eller sjukdom..Denna katt har levt i ett samhälle mitt i centrum, varit ute sedan han var kattunge är 5 år nu.. 
Visst blir man förbannad över folk som ser katter som en slit och släng vara? 😡 Man flyttar och lämnar sina katter, den som gör det skulle jag inte vilja ha som förälder till mina barn, var finns ansvaret?
 
Nu sover katten i min säng 💗 där hoppas jag han kommer att sova i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Elenor

Fina fina ni och fina fina lilla katt🧡🧡🧡 Glad påsk till er alla🧡

Svar: Efter Bosses död så insåg jag bara att jag orkar inte en djursorg till, har fått så många förfrågningar på FB om både hundar och katter.. Varit hårdnackad och skrivit vänliga svar varför jag avstår.. Så kom det bilder på en rakad katt i vinterkylan han är 5 år, bott mitt i ett samhälle, förhoppningsvis van vid trafik, tog den chansen, glad Påsk till dig och familjen 🧡
Kort

2023-04-01 @ 08:27:21
Postat av: Gunnel Moberg

Jag förstår mig inte på människor som skaffar djur och sen inte behandlar dem som familjemedlemmar. De är ju "barn" som aldrig blir vuxna utan alltid behöver passning. Jag har haft två hundar, men jag nöjer mig nog med det. Det går ju att vara hundvakt om det kniper. Kram, Gunnel

Svar: Djuren är ju beroende av oss som du säger, som barn, haft katter, hundar i 48 år sedan vuxenlivet, även så många andra djur på gården,.. hästarna var dominerade då de tog det mesta jobbet, de var vårt fritidsintresse så med våra hästar och ridturer behövdes aldrig semester, vi hade semestern året runt
Kort

2023-04-05 @ 15:17:54
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0