På söndag..

... Bestämde jag ( den som behöver styrka och mod ) och kära maken att vi ska raka bort de få tovorna under magen på Börje, vi borde raka hela magen då det är där det fastnar mest skräp och pinnar när han är på jakt, man kan ju ställa in trimmern på hårlängd för resten av magen inför vintern. Det blir skinnjacka och veterinärhandskarna i skinn som inte katter eller hundar ska kunna bita igenom (sas det i reklamen)..
 
Har ju ingen susning om hur Börje reagerar vid fasthållning och trimning 😞 Hade det varit före utmattningssyndromet så skulle det bara bli gjort, punkt, slut! Jag vet ju att Börje är rakad 6 gånger tidigare (kanske fler) innan han lockades bort från sin ägare och uppfödare om de rakade själva eller en veterinär glömde jag att fråga..
 
Resten av pälsen klarar vi av, men Börje gillar inte att borstas under magen som jag skrivit om tidigare, kan dra två tag innan han lägger sig i försvarställning.. Gissar han har en massa dåliga erfarenheter av att det gör ont med bortagning av pinnar och skräp på magen, tovor och deras borttagning, där samlas ju det mesta skräpet.
 
Börje kom in nyss och detta fanns under magen efter dagens tidigare borstning, insamlat ikväll efter jakt. En pinne (som vanligt) torkat skräp, Brännnässla jag brände mig på plockades försiktigt för hand, sedan två drag med borsten 😆 Ute i två timmar och samlat på sig detta 😞 Stackars katt! 💗
 
De här hanskarna köpte jag, ett svenskt företag importerar dem från kina, men tittade på youtube och såg veterinärer med långa handskar som hanterade ilskna katter/troligtvis mest rädda katter, googlade och fann dessa, tog sin tid innan de kom.. Vi har köpt en trimmer som en långhårs kattägare tipsade om 💗, kära maken har användt den pål sig själv för att prova, vi vill inte ha något blodvite..
 
Håll tummarna för oss alla tre  på söndag, att vi kan fixa det på bästa sätt 💗 En sak har jag bestämt att han får inte fly ut, vi tar det lugnt inne i två timmar och sedan lockar jag med godismat, om han äter den så är allt frid och fröjd, han litar på oss igen och får gå ut..
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Lycka till, det kommer säkert att gå bra och skönt när det är gjort😊

Svar: Ja! Jag ältar saker, drömmer om det om det inte görs på en gång 😊
Kort

2023-09-23 @ 10:22:24
Postat av: Tess

Skönt att få de gjort fina du så slipper man älta å tänka på de.. ja e typ som du.. ja kan inte sluta tänka på de om jag inte får de gjort direkt.. ❤️❤️ Kraam min fina vän ❤️❤️

Svar: Då är du och jag lika, en egenhet utmattningssyndrommet skänkt oss som vi gärna varit utan 😞 Ha en fin helg fina vän och krya på er, kramar ❤️❤️
Kort

2023-09-23 @ 14:45:32
URL: http://https://blondina.se
Postat av: Heléna

Hoppas att du har haft en underbar helg vännen och att det gick bra att raka bort tovorna på vackra Börje! Oj, det var inte lite som han lyckades att få med sig in i pälsen på magen. Aj för att bränna sig på brännässlor! Jag har ägnat hela helgen åt att försöka ladda batterierna igen och nu är jag bara vanligt trött och inte extremtrött, så det har definitivt varit en bra helg. Imorgon ska jag träffa min läkare för bedömning om fortsatt sjukskrivning. Själv ser jag det som en omöjlighet att ens arbetsträna två timmar om dagen, så jag hoppas min läkare håller med mig. Hoppas du får en jättefin start på veckan min fina kära vän! Stor varm kram till dig och massor av gos till fina Börje 🤗💕😻💕

2023-09-25 @ 11:54:36
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Jasmine

Hoppas att det gick bra att göra Börje fin.
Kram

Svar: Jag fick bort en tova, läs nya bloggen så förklarar jag varför vi inte fick till det då, kram 💖
Kort

2023-09-29 @ 22:47:45
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Heléna

Kikar in till dig vännen för att säga att jag tänker på dig. Hoppas allt är bra med dig och dina nära och kära och självklart så inkluderar det ju fina Börje. Här regnar det och har gjort det hela dagen. Svårt att hitta någon motivation till att ta itu med så mycket då. Ska snart krypa upp i soffan och titta på Virgin River på Netflix. Ta hand om dig min fina vän! Stor varm kram 🤗🩷🩷🩷 och massor av gos till Börje 😻🩷🩷🩷

Svar: Kram och tack för din omtanke 💖 Här har det regnat också, när jag gick upp i morse så såg man knappt ut genom rutorna då vi har treglasfönster, de immar igen, då värmen inte når ut. .. sakta kryper sikten fram.. Jag är en hoppare mellan youtube, rättegångar, lyxfällan, poddar och annat jag hittat på nätet, vi har Netflix men sällan jag kikar på utbudet ...Kram finaste vän 💖
Kort

2023-10-03 @ 18:46:14
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0