Varit sjuk i tre veckor..

..Har inte orkat blogga och inte har det hänt så mycket här, Mille med sin bästa kompis har varit hos oss två dagar var vecka. De har klippt gräs, Mille på åkgräsklipparen då han vet var de få stenarna finns på vår gräsmatta och kompisen har klippt slänterna där Mille inte får köra..
 
Han bytte gräsklipparen som han köpt med en fungerande "handjagare" för att det skulle bli lättare för kompisen att klippa då vår tunga före detta självgående lagt av just "självgåendet".
 
Idag hade Mille studiedag så han kom och plockade upp all potatis, han fick även potatis med sig hem och ett 18-pack ägg..
 
Vi gjorde en av hans favoriträtter idag som han beställt, kasslergratäng med sparris.. Vi var tre kockar i köket som hjälptes åt 💗
 
Här skjuter han in kikarsiktet på nya luftgeväret, en lördag så den veckan fick vi njuta av hjärtat 3 gånger 💗.. Hönan "Ripan" syns i bakgrunden..
 
En glad kille som kan skjuta igen med luftgevär då morfar satt en ammunitionssamlare och måltavla på ladugårdsväggen från början vid luftgevärsskytte.. Inte ens morfar klår honom i träffsäkerhet, Mille är verkligen en duktig skytt..
 
Fanns ett stort gäng kantareller igen i vår brevlåda för 1, 5 vecka sedan 💗 Rensades som vanligt med en rättegång i hörlurarna..
 
Nu märks det att hösten är här, vi har en katt som springer om en för att vara först in, Börje vet att han får godismat på fömiddag och eftermiddag, det missar han aldrig.. "förmiddag"? 😆 har stått och skurit upp hans matbitar klockan 4 på morgonen då han kommit in i går och förrgår.. Jag kan lova er att han försöker övertala mig ofta om vad han vill ha 💗
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Blondina

Ojjj vad många kantareller. Fy för att ha varit sjuk så pass länge.. var de magsjuka eller? Kraaam fina du

Svar: Nej jag var magsjuk i två dagar, sedan blev vi förkylda med feber en vecka, sedan hängde hostan och snuvan kvar.. Min en granne älskar att plocka svamp och så skänker hon bort till mig, gissar jag fått 20 liter svamp av henne i år ❤️ Kramar ❤️
Kort

2023-09-19 @ 15:03:25
URL: http://blondina.se
Postat av: Heléna

Så jobbigt för dig att det blev så långdraget med förkylningen! Mysigt att Mille kommer till er så mycket! Förstår att det värmer i hjärtat ❤️ Härligt med nyplockad potatis och även att få med sig ägg hem! Så underbart att hitta kantareller i brevlådan - det är till att ha fina vänner 😁 Han är så vacker Börje! Det är klart att han vet vad han vill ha att äta när han kan charma dig vännen 😻
Ta väl hand om dig vännen! Jag ska strax bli hämtad av Calle som ska skjutsa mig till Mikaels katter. Är tacksam över att få skjuts idag när ryggen fortfarande är elak mot mig. Stor varm kram kära du🤗❤️❤️❤️


Svar: När han fyller 15 ska han ta "Epa-traktor kort" De pengar han tjänar hos oss brukar han spara till en bil.. När han fått körkortet och bil kommer han nog ännu oftare ❤️ Han älskar vår potatis som knappt har något skal och så vet han hur nyttigt producerade de är när han varit med vid gödsling och potatissättning. Jag älskar den härliga Börje av hela mitt hjärta ❤️ Att bara ha en fyrbent vän är konstigt för mig som växt upp med kossor och massor av andra djur och själva har vi haft hästar i över 45 år och schäfrar i en massa år, jag tog ju med min häst när jag flyttade hemifrån och sedan blev det flera ❤️ Det är samma fina granne som övertalade mig att våga ta Börje till oss som ger oss kantarellerna ❤️ Ha en bästa kväll ❤️ massor av kramar ❤️
Kort

2023-09-20 @ 17:52:52
URL: http://haldhagen.blogg.se
Postat av: Heléna

God förmiddag vännen! Jag har fått alla dina kommentarer, men svarar på alla kommentarer och godkänner dem i den ordning som de har dykt upp hos mig i bloggen. Har lite svårt att sitta så länge just nu, men jobbar på med att komma ifatt. Kroppen är riktigt elak idag. Värker i både rygg, bäcken och fotleder och vänster öga har bråkat sedan igår. Känns typ som att jag har fått smuts på glasögonen, men problemet är inte glasögonen utan något med ögat. Så konstiga problem samtidigt så jag känner mig som en hypokondriker trots att jag definitivt inte är det. Tycker att det räckte gott med postcovid utan att kroppen ska börja bråka med annat också. Var bättre igår, så jag hade en förhoppning om att det skulle vara ännu bättre idag och inte tvärtom... får fortsätta att ta det lugnt och vara rädd om mig helt enkel... fast det är ju aldrig helt enkelt som du själv vet att ens bara vara när man har ett hem och husdjur att ta hand om.
Hoppas du får en jättefin torsdag min fina kära vän! Jag är verkligen glad och tacksam över att vi har fått tillbaka kontakten igen! Massor av stora kramar till dig vännen och en blötpuss på nosen till vackra Börje 😻🤗💖💖💖

Svar: När jag hade covid så kunde jag knappt ta mig ur sängen eller vända på mig, gjorde ont som tusan i rygg och bäckenet, men jag hade hög feber i en vecka. Lyssnar du på ljudböcker? Om du gör det så tipsar jag dig om Patrik Ekvalls bok om när hans fru gick bort i bröstcancer, precis när hon dog och Patrik skulle fixa med begravningen så förstod han inte vad som drabbat honom, han hade ont i ryggen, feber, han tog prov och det var covid.. Ha en bästa dag fina vännen och ge en öm gos till alla fyra katterna från mig ❤️.Kramar till dig vännen ❤️.
Kort

2023-09-21 @ 09:44:45
URL: http://haldhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0