Barnbarn 💗💗💗

 
Vi skulle Ă„ka till vĂ„ra kompisar idag, fick ett sms frĂ„n barnbarnet Mille, kan jag komma idag ocksĂ„? Vi hade bestĂ€mt att han skulle komma imorgon tidigare men som vanligt sĂ„ Ă€r han alltid vĂ€lkommen sĂ„ klart 💗 Blev ett litet kortare besök hos vĂ€nnerna.
 
NÀr vi hÀmtade Mille Äkte vi till biltvÀtten i samhÀllet för att köpa ett sÀrskilt medel han anvÀnt pÄ sin prao pÄ en biltvÀttningsfirma pÄ annan ort (han var sÄ duktig att han erbjöds sommarjobb). TyvÀrr var sprÄkförbistringarna för stora sÄ det blev inget köp i vÄr biltvÀtthall...
 
Vi Ă„kte till vĂ„r "klippa" vĂ„r jĂ€rnaffĂ€r som har mycket och finns det inte inne sĂ„ tar de hem det, tvĂ„ produkter fanns inne som Mille ville ha till mammas biltvĂ€tt och dĂ„ ville han Ă€ven tvĂ€tta och stĂ€da vĂ„r bil 💗
 
Jag gjorde en fantastiskt god köttgryta igĂ„r av nötinnanlĂ„r enligt maken, sĂ„sen blev bra, vi spar den till torsdag sa jag till maken dĂ„ Mille skulle komma. NĂ€r det nu blev en dag tigare sĂ„ blev det köttgryta till middag, fatta hur mormorshjĂ€rtat kramas om nĂ€r barnbarnet sĂ€ger det var den godaste gryta han Ă€tit och sĂ„sen den godaste han Ă€tit 💗.
 
Var en timme kvar tills Mille skulle Ă„ka hem - mormor köksfönstret Ă€r smutsigt, ja det sitter över diskhon och ofta stĂ€nker det nĂ€r vi diskar, har inte tvĂ€ttat det pĂ„ ett Ă„r dĂ„ jag inte kan vĂ„gar/kravla mig upp pĂ„ diskbĂ€nken pga muskelförlusten. Mille greppade fönsterputsen de köpt, tvĂ€ttade fönstren och ni ska veta en sak, sĂ„ fint har jag aldrig kunnat putsat fönstren, men jag lĂ€rde mig mycket idag av mitt Ă€lskade barnbarn som lĂ€rt sig putsa bilfönster 💗
 
Älskade Mille som hjĂ€lper oss med sĂ„ mycket 💗 HĂ€r plockar du ned ett gammalt trĂ€d med en fogsvans (sĂ„g), slĂ€par bort trĂ€det och röjt forna hĂ€sthagen frĂ„n sly, 14 Ă„r och du Ă€r en klippa i vĂ„r vardag 💗
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elenor

Barnbarnen Ă€r lite som grĂ€dde pĂ„ moset och vilken fin och hjĂ€lpsam kille han verkar vara. LĂ„ter vĂ€ldigt gott med den middagen och det Ă€r extra skoj nĂ€r man fĂ„r skryt😀

Svar: Visst blir man glad nĂ€r maten smakar 😀
Kort

2024-04-13 @ 13:14:03

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0